Gå til innhold

Vondt på den ene siden av hodet....

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Hei

Jeg har et underlig problem. To-tre ganger i året får jeg en voldsom hodepine, men det er bare på den ene siden. Smerten kan jeg vel nærmest beskrive som pulserende, nesten som om det begynner ved tinningen og beveger seg inn mot midten av hodet, der den stopper. Det er jo vondt hele tiden, veldig vondt, den pulserende smerten kommer i tillegg. (Håper du forstår hva jeg mener.) Jeg har prøvd å ta vanlige smertestillende tabletter, paracet, pinex, men det har ikke hatt noen merkbar effekt.

Jeg har vondt fra noen timer, kanskje opptil et døgn for det igr seg. Når det først kommer, har det lett for å komme tilbake de nærmeste dagene, så da jeg sa det skjedde to-tre ganger i året, mente jeg egentlig to-tre perioder med tilbakevendende hodepine. (Men det er slett ikke alltid hodepinen kommer tilbake.) Periodene varer opp til en uke, men som regel bare noen få dager.

Når jeg får disse anfallene blir jeg også veldig overfølsom for lyf og lys, det beste er egentlig at jeg legger meg i et mørkt og stille rom, og prøver å sove meg gjennom anfallet. Jeg har også veldig lett for å bli kvalm under disse anfallene, er gjerne også veldig kvalm en dagen etter at hodepinen har gitt seg.

Jeg har hatt dette problemet ganske lenge, men da jeg studerte spilte det ikke så stor rolle, jeg var mye friere til å ta hensyn til meg selv og ta det med ro de få dagene det er snakk om. Nå er ikke det like lett. Vet du hva hodepinen kommer av, er det noe jeg kan gjøre for å unngå at den kommer? Eller noe jeg kan gjøre for å klare fungere mens det står på? Jeg har ikke merket noen effekt av vanlige smertestillende, så det har jeg sluttet å prøve. Hva synes du jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23284-vondt-p%C3%A5-den-ene-siden-av-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...