Narinder Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei Jeg er 26 år gammel kvinne og jeg har bodd i Norge fire år. jeg har aldri hatt allergi mot noe. men i år reagerte jeg på bjørke pollen så tok legen min allergi prøve. så nå har jeg fått svar at jeg har allergi mot bjørke pollen og støvmidd. jeg fikk medisin mot bjørke pollen og den værer jo ikke mer enn en måned. men jeg lurer på hvordan kan jeg bli kvitt av støvmidd????hva kan jeg og ikke kan gjøre? Kan du hjelpe meg?????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233016-allergi-mot-bj%C3%B8rkepollen-og-st%C3%B8vmidd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LucySky Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det går an å kvitte seg med det meste av støvmiddene. De sitter særlig i sengetøyet. Luft sengene godt om morgenen, midd liker at det er varmt, men hater kulde! Du kan også prøve med å putte dyne og pute i fryseren i 48 timer, etterpå støvsuger du dyna og puta. Da er midden bevisstløse av kulde, og klarer ikke å holde seg fast, så da blir de med inn i støvsugeren og kan kastes. Støvsug madrassen godt. Støvsug under senga om du kommer til. Vask gulvene ofte. Ikke ha for mange tepper og støvsamlende pynteting i soverommet. Jeg er støvallergiker, og når jeg må støvsuge sjøl (best at en annen gjør det, men) så har jeg munnbind på meg, av den sorten du kjøper på apoteket og som leger og sykepleiere bruker. Så har jeg briller på. da blir du ikke så allergisk av å gjøre reint. Lite tips til slutt: er du bjørkeallergiker, kan det godt hende at du reagerer på rå frukt og noen kryddersorter også! Jeg tåler ikke noen sorter karry. Håper dette hjalp litt, til legen får tid å svare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233016-allergi-mot-bj%C3%B8rkepollen-og-st%C3%B8vmidd/#findComment-1777706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.