Gå til innhold

sammenvokste fingre

Anbefalte innlegg

vestlandsjenta

Hei!

Til tross for at jeg bare er i tidlig 20 årene har jeg hatt 5 plastiskkirurgiske oprasjoner. Bakgrunnen for det er medføde sammenvokste 4. g 5.finger på begge hendene.(bein og hud). Før skolealder hadde jeg derfor tre operasjoner for splittelse og transplaterte hud fra underarm og lysken på begge sider. Resultatet har i grunnen blitt relativt bra og særlig ene hånden ser tilnærmet normal ut :) Har en del tydelig arrvev som jeg tror ligger til familien. To operasjoner har jeg hatt senere for små korreksjoner. Funksjonelt plager deg meg i grunnen lite bortsett fra at det ytterste leddet på tre av fingrene er stivet av og det er kontraktur i den siste.

Imidlertid så plages jeg av smerter. Spesielt når jeg bruker dem mye f.eks skal skrive etc Men noen ganger kommer den verkende smerten av tilsynelatende ingenting og fingrene de to fingrene på høyre hånden kan hovne en del opp.

Overlegen på plastikkirurgen på Haukeland Universitetssykehus sa jeg kunne komme tilbake når jeg hadde utvokste hender for å forbedre resultatet og jeg hadde stod på vent til da...Men så har systemet endret seg og jeg må begynne hele runden på nytt hos fastlegen og nye leger og syntes dette tar litt motivasjonen. Er det noe behandling du mener kan være aktuell? kan plagene ha sammenehng med fortsatt feilstillinger i ledd og delvis avstivet og kontraturer i fingre? Hva anbefaler du? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233029-sammenvokste-fingre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...