Gå til innhold

Svimmelhet/rot med koordinasjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Uragirimono

Jeg er en kvinne på 22, som for noen år tilbake hadde en ubehagelig opplevelse på toget, som jeg lurer på hva kan skyldes.

Jeg satt og tusjet en tegning da jeg helt plutselig mistet hånd/øye-koordinasjonen helt - når jeg mente å bevege hånden en bestemt vei, beveget den seg i stedet i en helt annen, uventet retning hele tiden. Hadde rett og slett null styring!

Jeg klarte ikke for alt i verden å legge fargen innenfor linjene, ble både svimmel og kvalm, og kunne til slutt ikke fortsette tegningen.

Det gjorde meg litt bekymret den gangen, men jeg slo meg til ro med at det bare var tusjene jeg tegnet med som gjorde det, eller kanskje "bilsyke" siden det skjedde på toget.

Jeg har tegnet i mange år, og har ikke opplevd noe slikt før den gangen. Siden har jeg derimot ved jevne mellomrom opplevd akkurat det samme, skjønt ikke like intenst. Da også har det hendt mens jeg har tegnet - men flere av gangene, inklusive nå nylig, har jeg bare brukt blyanter, og ikke vært ombord i noe transportmiddel. Noe som avkrefter både reisesyke- og tusjteorien, og gjør meg litt bekymret.

Jeg har ikke merket dette i andre situasjoner enn akkurat når jeg tegner, så jeg synes det er litt lite å gå på for å gå til legen med det. Det merkes jevnt over ikke som noe stort problem, men det dukker jo opp nå og da.

Er ellers fysisk frisk, går ikke på noen medikamenter, misbruker ikke alkohol eller narkotika.

Sliter litt med angst, men den var ikke spesielt merkbar i/rundt/før akkurat disse situasjonene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233175-svimmelhetrot-med-koordinasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UKJENT,MEN IKKE GLEMT

jeg ville dratt til legen. det er ikke for lite å dra til legen med. Ta en allmenn sjekk og nevn dette i samme slengen, det kan tross alt være noe alvorlig. Kanskje tidlig tegn på en alvorlig sykdom eller noe. Antagelig ikke, men allikevel. Hvis det skulle bli noe senere vet jeg i hvertfall at du kommer til å få "kjeft" for ikke å kommet med dette tidligere.Det er dessuten lov å snakke med legen på telefonen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...