Tudd Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei. Jeg er bekymret for at jeg kan være HIV-smittet. I 2000 hadde jeg risikosex (uten sædavgang). I 2001 traff jeg min nåværende kone, og vi har nå to barn sammen. Det siste barnet ble født med keisersnitt i april 2006. Min kone måtte ta en HIV-test i forbindelse med keisersnittet, og den var negativ. Det siste året har jeg hatt 4-5 halsinfeksjoner. Jeg har fått antibiotika og blitt bra etter 2-3 dager hver gang. De siste ukene har jeg vært trett, kvalm, svimmel, hatt sviende smerter i magen (rett under huden, uten at noe vises på huden). Jeg har også hatt vondt i underlivet, i området mellom testikler og endetarm. Jeg har ikke hatt feber, og jeg har i følge CRP og senking ikke hatt infeksjon i kroppen. Jeg har også fått hevelse i et albueledd uten at jeg hadde skadet meg der. Hevelsen gikk ned på to dager. Jeg har vært hos min fastlege og tatt mange prøver nå for en uke siden, blant annet er jeg testet for HIV og prostatakreft, samt hepatitt og en masse andre ting. De fylte seks reagensrør med blod men fant ingen ting. Det jeg nå bekymrer meg over er at jeg sa til min fastlege at jeg ikke har hatt risikosex, noe jeg så han skrev på skjemaet han fylte ut for HIV-testen. Er det noen mulighet for at han har ansett sannsynligheten for at jeg skal ha HIV som så liten at han ikke har utført HIV-testen? Jeg fikk beskjed fra legekontoret om at HIV-testen var kommet tilbake negativ, men klarer ikke å slå meg til ro med dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233215-hiv-frykt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei, Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose basert bare på din beskrivelse, spesielt med såpass mange foroskjellige symptomer. Men det er en ting jeg kan si, og det med en meget stor sannsynlighet: du har neppe HIV, tross denne episoden for 5-6 år siden (sædavgang eller ikke har neppe betydning i denne sammenhengen). Dagens HIV test er såpass gode at de ville uten tvil påvise en eventuell smitte når det er gått så lang tid. Dine symptomer høres så forskjellige fra ulike organer og ulike typer at det er vanskelig å tenke at det er en felles utløsende faktor. Noen kan muligens skyldes allergi. Negativ CRP taler imot reumatiske sykdom og mot infeksjon. Kan det tenkes at du er bekymret og engstelig (bl.a. for HIV) og at noe av dette kan sitte mellom ørene? Jeg har vanskelig å komme nærmere når dine leger ikke fant noe tross ganske omfattende undersøkelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233215-hiv-frykt/#findComment-1777665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tudd Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Hei, Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose basert bare på din beskrivelse, spesielt med såpass mange foroskjellige symptomer. Men det er en ting jeg kan si, og det med en meget stor sannsynlighet: du har neppe HIV, tross denne episoden for 5-6 år siden (sædavgang eller ikke har neppe betydning i denne sammenhengen). Dagens HIV test er såpass gode at de ville uten tvil påvise en eventuell smitte når det er gått så lang tid. Dine symptomer høres så forskjellige fra ulike organer og ulike typer at det er vanskelig å tenke at det er en felles utløsende faktor. Noen kan muligens skyldes allergi. Negativ CRP taler imot reumatiske sykdom og mot infeksjon. Kan det tenkes at du er bekymret og engstelig (bl.a. for HIV) og at noe av dette kan sitte mellom ørene? Jeg har vanskelig å komme nærmere når dine leger ikke fant noe tross ganske omfattende undersøkelser. Ja, men min frykt er jo at legen ikke sendte inn HIV-testen, alternativt at laboratoriet på sykehuset ikke utførte den på grunn av at jeg ikke opplyste om at jeg har hatt risikosex og at de derfor anså sannsynligheten som null. Eller er rutinene blant seriøse legekontorer og sykehus så gode at slikt ikke skjer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233215-hiv-frykt/#findComment-1777718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, men min frykt er jo at legen ikke sendte inn HIV-testen, alternativt at laboratoriet på sykehuset ikke utførte den på grunn av at jeg ikke opplyste om at jeg har hatt risikosex og at de derfor anså sannsynligheten som null. Eller er rutinene blant seriøse legekontorer og sykehus så gode at slikt ikke skjer? Hvis de sier at de skal ta en HIV test, og du så får et negativt resultat - så kan du være trygg på at testen er gjennomført. Ingen lege eller laboratorium vil "finne på" et resultat av en så alvorlig test. Hvorfor skulle de gjøre det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233215-hiv-frykt/#findComment-1777741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.