Gå til innhold

Personopplysninger


Gjest ikke

Anbefalte innlegg

Går til konsultasjon hos en psykologisk sykepleier på en poliklinikk.Vedkommende vil ha en oversiktlig oversikt over hendelser i livet mitt,som har gjort til at jeg har de psykiske problemene jeg har nå idag.Jeg må fortelle om de mest personlige og intime detaljer om når jeg hadde forhold,når de tok slutt,grunnen til dette osv.Jeg liker ikke å fortelle andre(fremmede)om dette,selv om det er en fagperson.Er redd at noe skal bli brukt mot meg senere,fordi vedkommende noterer alt som blir sagt og legger det i "min mappe".Forstår at vedk. prøver å danne et bilde av mitt liv og slik,men skal det virkelig være nødvendig å måtte notere ned årstall og måneder for alt?Jeg reagerer sterkt på dette.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det du beskriver er en helt vanlig og akseptert arbeidsmåte.

På den ene side kan en spørre om hvor viktig det er med presise opplysninger om ting som ligger tilbake i tid. Om et forhold startet i mars eller juli 1976 er kanskje ikke så viktig.

På den annen side kan en spørre om hvordan du mener slike opplysninger kan "bli brukt mot deg" om de mot formodning skulle komme på avveie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...