Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er mann på 58år. jeg har smerter i korsryggen og hofter som har vart en stund, men de er ikke konstante. Har undersøkt tykktarm (koloskopi), mage (gastroskopi) samt rønken av lungene. Jeg er tatt ultralyd av milt, lever, nyre, urinblære, bukspyttkjertel og prostatakjertel uten at det ble oppdaget noe galt. Det ble funnet 3 stk. karnøste i lever som skal undersøkes igjen om noen mnd. Jeg har god matlyst og ikke vekttap. Jeg trener hver dag 1 time uten at jeg har smerter. Fastlegen har undersøkt prostata og det er tatt blodprøve PSA, alt ok. Fastlegen sier at det ikke feiler meg noe, men jeg kjenner smertene noe som er slitsomt i lengden. Hva kan smertene komme av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233399-smerter-i-rygg-og-hofter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Er ryggen og hoftene undersøkt da? Virker som om legen din har konsentrert seg om å utelukke alvorlige sykdommer som eventuelt kan gi "spredning" til skjelett. I din alder bør dette tenkes på, men årsak kan godt være f.eks artrose, slitasjegikt. Du kan få henvisning til f.eks en manuell terapeut ( fysioterapeut med etter-utdanning ) som kan gjøre en grundig fysikalsk sjekk av ledd/rygg. Denne kan komme med tilbakemelding til legen din om det bør taes f.eks MR bilde av rygg og røntgen-bilde av hoftene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...