Gå til innhold

behandlingstid lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Har et lite sp.mål til jeg.......

Siden legen ved Røde Kors Klinikken sitt fert.senter mente mine sp.aborter kunne være årsaket av det lave stoffskiftet (tsh=52)tør vi nå ikke prøve mer før jeg får behandling.

Er blitt overført til hormonkl. på Aker og venter på innkalling.

Jeg er jo blitt 32 år og vil ikke vente så lenge før jeg prøver igjen. Så det jeg lurer på er....hvor lang tid det tar å få stoffskiftet normalt igjen??

Fint om du kunne skrevet noen ord.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23347-behandlingstid-lavt-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ville bare dele min erfaring. Jeg fikk for lavt stoffskifte for noen år siden. Begynte med uregelmessige menstruasjoner og mer og mer trøtt.

Min TSH var på ca 30 tror jeg.

Begynte med thyroxin og 3 uker etter var jeg gravid. Har nå en flott gutt på 6 år.

Det er vel sikkert individuelt hvor fort thyroxin virket, menpå meg virket det fort ihverfall. Jeg hadde ikke gått lenge med lavt stoffskifte før det ble oppdaget.

Lykke til

For meg tok det over et halvt år før stoffskiftet var skikkelig stabilisert og det fleste symptomene på sykdommen forsvunnet. Etter endringer i doseringen tar det 5-8 uker før hormonnivået har stablisert seg og eventuelle symptomer forsvunnet.

Det du og må ta hensyn til er at det i et svangerskap er stor sannsynlighet for at du må endre doseringen av Thyroxin. Det jeg har opplevd i begge mine svangerskap er at jeg gjennom hele svangerskapet har måttet regulere doseringene opp, for så å regulere disse ned igjen etter på. Etter begge svangerskapene mine har det tatt nesten et år før en har funnet den rette doseringen igjen.

Selv om det kan ta litt tid, vil jeg anbefale deg å vente med nye forsøk på å bli gravid, til du har vært velregulert med medisiner over 3-6 mnder. Dette p.g.a. den påkjenningen det er for kroppen med lavt stoffskifte og det at den skal kunne vende seg til en normal mengde Thyroxin. Min erfaring er at forstyrelsene i stoffskifte er en ekstrabelastning i svangerskapet. For meg ble mine symptomer på lave doseringer mer uttalte i svangersakpet, selv med små forandringer.

Dette er basert på mine erfaringer etter å ha levd med lavt stoffskfte nå i 10 år.

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Stoffskiftet bør kunne normaliseres i løpet av noen få måneder,slik at dette ikke bør være noen årsak til å utsette forsøk på å bli gravid igjen,og ellers vil du nok få en pekepinn på dette allerede etter ca.1 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...