Gå til innhold

Prozak, var det deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

"Zen and the Art of Motorcycle Maintenance", av Robert M. Pirzig. Bør leses av...alle, egentlig. Det er egentlig en "lett" filosofibok, bygget inn i en faktisk historie med sterkt fokus på opplevelsen ved å kjøre på en lang motorsykkeltur.

Det mest kjente sitatet fra den boken er en beskrivelse av hvordan du, når du kjører motorsykkel sammenliknet med når du kjører bil, er med i omgivelsene i stedet for en passiv tilskuer. Etc.

"..............................................."

Å filosofere seg frem til at det er mye mer fantastisk å kjøre mc enn bil på en og samme trekning er ikke så vanskelig da. Så du trengte ikke å mistenke meg for plagiat for det.

Akkurat de tankene tenkte jeg helgen for to uker siden da jeg kjørte en tur på mc'en i strålende solskinn, kjente syrinduften og hørte lyden av barn i lek. Samme tur kjørte jeg med bil et par dager før uten å føle annet enn at jeg måtte forte meg fra pkt A til B.

Men det høres ut som om jeg kan ha noe til felles med den forfatteren, så jeg skal vurdere å lese boken.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• citygirl

6

• flisa

5

• Hawkwind

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Å filosofere seg frem til at det er mye mer fantastisk å kjøre mc enn bil på en og samme trekning er ikke så vanskelig da. Så du trengte ikke å mistenke meg for plagiat for det.

Akkurat de tankene tenkte jeg helgen for to uker siden da jeg kjørte en tur på mc'en i strålende solskinn, kjente syrinduften og hørte lyden av barn i lek. Samme tur kjørte jeg med bil et par dager før uten å føle annet enn at jeg måtte forte meg fra pkt A til B.

Men det høres ut som om jeg kan ha noe til felles med den forfatteren, så jeg skal vurdere å lese boken.

"Så du trengte ikke å mistenke meg for plagiat for det."

Derfor var det ment som en spøk :-)

"Men det høres ut som om jeg kan ha noe til felles med den forfatteren, så jeg skal vurdere å lese boken."

Du må like litt metafysikk, da det er det han begynner med der. I neste bok tar han helt av, og graver seg langt ned i The Metaphysics of Quality. Den bare interessant for sånne snålinger som meg.

Men det er god filosofi, og veldig mye interessante tanker og vinklinger rundt det ikke-objektive begrepet "kvalitet" :-) (og litt om personlighetsforstyrrelser)

"............................................"

Har aldri hatt mer enn 800 cc mellom beina... Synes 1400 høres atlfor mye ut for en liten city. Men jeg skal sjekke ut nøye før jeg evt bytter sykkel. Takk for tips;-)

Hvis du er lav, så er sikkert en Intruder 750 eller 800 (800 er litt mindre vanlig) nok, størrelsemessig. Og iom at du kjører hd (sportster, forresten?), så er vel neppe fart og rå motorstyrke førsteprioritet? :-)

"..........................................."

Gjest Ulvinnen

"Så du trengte ikke å mistenke meg for plagiat for det."

Derfor var det ment som en spøk :-)

"Men det høres ut som om jeg kan ha noe til felles med den forfatteren, så jeg skal vurdere å lese boken."

Du må like litt metafysikk, da det er det han begynner med der. I neste bok tar han helt av, og graver seg langt ned i The Metaphysics of Quality. Den bare interessant for sånne snålinger som meg.

Men det er god filosofi, og veldig mye interessante tanker og vinklinger rundt det ikke-objektive begrepet "kvalitet" :-) (og litt om personlighetsforstyrrelser)

Jeg tok et raskt søk på databasen til biblioteket mitt og de har ingen bøker av Robert M. Pirzig.

Da sitter det litt lenger inne å gå til innkjøp av boken, men jeg skal sove på det.

Bokstavelig talt. Nå legger jeg meg - god natt, Prozak!

Jeg tok et raskt søk på databasen til biblioteket mitt og de har ingen bøker av Robert M. Pirzig.

Da sitter det litt lenger inne å gå til innkjøp av boken, men jeg skal sove på det.

Bokstavelig talt. Nå legger jeg meg - god natt, Prozak!

"Jeg tok et raskt søk på databasen til biblioteket mitt og de har ingen bøker av Robert M. Pirzig."

Da er det ikke mye til bibliotek. Den boken er jo en klassiker.

Altså - nå har jeg nettopp kommet tilbake fra to timers hesblesende sykling (tråsykling) i marka. Ser du for deg disse "hardbarkede", skinnbekledde harley-gutta drive med slikt? :-)

"................................................"

NÅ skjønte jeg det - du mente sykkel! :)

Annonse

En skrævrakett = racingsykkel. Fra eng. crotch-rocket. Også kjent som risrakett, riskoker, spaghettikoker.

Kan jeg vite sånt a? - gubbens rakett er det spindelvev på , tror jeg - sykkedrakta også - den med skinn i ræva. Dyr sak-

han var dritsprek i den en gang :)

Hvis du er lav, så er sikkert en Intruder 750 eller 800 (800 er litt mindre vanlig) nok, størrelsemessig. Og iom at du kjører hd (sportster, forresten?), så er vel neppe fart og rå motorstyrke førsteprioritet? :-)

Sportster er det jeg kjører nå, ja.

Du har helt rett - brummelyden og kosefaktoren er klart viktigere enn farta. Jeg har vokst fra følelsen av å være udødelig:-)

Skal titte nærmere på intruder 800.

Sportster er det jeg kjører nå, ja.

Du har helt rett - brummelyden og kosefaktoren er klart viktigere enn farta. Jeg har vokst fra følelsen av å være udødelig:-)

Skal titte nærmere på intruder 800.

"Jeg har vokst fra følelsen av å være udødelig:-)"

Heh-heh. Sportssykler har, for meg ihvertfall, overhodet ingenting med å føle seg udødelig å gjøre. Tvert imot vet jeg smertelig godt man man er ytterst dødelig med noe slikt mellom bena :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...