flexscan Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! jeg er en gutt på 26.år som går på skole. tidligere var jeg glad og frisk, men nå har jeg det ikke så greit. Jeg har alltid hatt litt kviser, men det var ikke så ille. huden hadde også normal farge.(ikke rød). men så for ca. 8.mnd siden ble jeg plutselig en dag veldig rød og fet i ansiktet. når jeg dro hånden over ansiktet så ble jeg helt fuktig/fet på hånden. Begynnte å få masse kviser også.Jeg hadde ingen kviser i pannen før, men nå har jeg mange over hele ansiktet.Nå er jeg alltid rød og fet i ansiktet. når jeg skal vaske meg i ansiktet så forsvinner fetheten i ansiktet en liten stund, men jeg blir knallrød i ansiktet. dette varer i noen timer. men jeg er alltid rød. Er jeg ute i naturen og kommer hjem så blir jeg også knallrød i ansiktet. når jeg dusjer så blir jeg knallrød i ansiktet,brystkassen og halsen. dette varer i noen timer, men forsvinner aldri helt. jeg gjorde ikke noe utenom det vanlige da jeg fikk denne røde/fete huden.det bare plutselig kom.føler meg varm og fet i ansiktet. har vært til hudlege. der fikk jeg først kortison krem og kuldekrem. dette hjalp ingen ting. ble bare enda rødere av det. så fikk jeg tetracykliner, det hjalp heller ingen ting. så fikk jeg en roaccutan-kur, dette hjalp mot kvisene og den fete huden. men jeg var fortsatt veldig rød i ansiktet. nå er jeg ferdig med kuren,og den fete kvisete huden er tilbake, går nå på lysbehandlig til hudlegen. har gått på det noen mnd nå. dette hjelper heller ingen ting! jeg begynner å bli veldig lei av dette her nå. kan du hjelpe meg? hilsen gutt 26 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233565-r%C3%B8d-kvisete-hud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei, jeg tror jeg ville snakket med hudlegen om en såkalt lavdosert Roaccutan-kur. Dette fordi Roaccutan er den eneste behandling som reduserer talgproduksjonen. Ofte vil det være tilstrekkelig med 10-20 mg daglig eller annenhver dag. Ut fra din tidligere erfaring besto rødheten i huden. Det vil nok være nødvendig å gi dette litt tid, og se om den blekner etterhvert. Om så ikke er tilfelle, og det foreligger utvidede blodkar, kunne du henvises en hudavdeling for vurdering i forhold til laserbehandling av kar. Rådene er gitt med bakgrunn i acnediagnosen. Du vet at det ikke er rosacea? Venlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233565-r%C3%B8d-kvisete-hud/#findComment-1798335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.