Gå til innhold

Hjelp meg! Hvem er FAREN?


Gjest Karian

Anbefalte innlegg

Gjest glaice

Hvis jeg evt. skal ta abort så blir det vel foretatt en undersøkelse der jeg får vite hvor mange uker fosteret er og når befruktning skjedde? Eller hva?

Hvorfor er det så viktig å vite hvem som har gjort deg gravid, hvis du har planer om å ta abort?

Y=mannen som du er gravid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

karian1365380990

Vanligvis får man ikke vite slikt nei.

Jeg føler at jeg MÅ vite det. Jeg har jo kontakt med begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg MÅ vite det. Jeg har jo kontakt med begge.

Da spørs det om du ikke må løpe linja ut og så ta DNA-test etter fødselen. I forbindelse med abort så blir det ikke gjort noen undersøkelser i så henseende. Jeg skjønner behovet for å vite, men det får du ikke med mindre du beholder og tar test.

Men du vil jo da få vite på en ultralydundersøkelse hvor langt på vei du er dersom du tar abort og da er det jo enkelt å regne seg fram til når du må ha blitt gravid og dermed vet du jo hvem faren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessemamma

Tror Y er faren ut i fra dt du skriver, men legen vil nok med hjelp av ultralyd kunne gi deg et sikkert svar på dette ettersom det er såpass lang tid mellom de to mulige befruktnings tidspunkt. Legen kan muligens også ved å kjenne str på livmoren din anslå ca hvor mange uker du er på vei.

Gå til lege og be om ul for å få avklart dette. Tror nok du vil få det, det er jo nødvendig å vite hvor langt du er på vei, også hvis du vurderer abort, med tanke på grensen på 12 uker for å ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessemamma

Vanligvis får man ikke vite slikt nei.

Hvis det er usikkerhet om hvor langt hun er kommet så må man jo ta ul og finne ut det, slik at man vet når fristen for å ta abort er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er usikkerhet om hvor langt hun er kommet så må man jo ta ul og finne ut det, slik at man vet når fristen for å ta abort er.

Jo, UL blir det tatt. Men det blir ikke tatt noen DNA-test, det var det jeg skulle fram til. Utdypet ting litt mer i et innlegg lengre ned her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

karian1365380990

Da spørs det om du ikke må løpe linja ut og så ta DNA-test etter fødselen. I forbindelse med abort så blir det ikke gjort noen undersøkelser i så henseende. Jeg skjønner behovet for å vite, men det får du ikke med mindre du beholder og tar test.

Men du vil jo da få vite på en ultralydundersøkelse hvor langt på vei du er dersom du tar abort og da er det jo enkelt å regne seg fram til når du må ha blitt gravid og dermed vet du jo hvem faren er.

Ultralydundersøkelse er vel ikke helt sikre? Eller hva? Viser de eksakt dato når befruktning skjedde?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralydundersøkelse er vel ikke helt sikre? Eller hva? Viser de eksakt dato når befruktning skjedde?

Takk!

Ro deg littegranne ned og les svarene du har fått en gang til. S-a-k-t-e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralydundersøkelse er vel ikke helt sikre? Eller hva? Viser de eksakt dato når befruktning skjedde?

Takk!

En ultralyd vil kunne vise ca hvor gammelt fosteret er. Ikke nøyaktig befruktningsdato.

De tar ikke prøver av utskrapningen ved provosert abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravid under mens ....

Kan du bli gravid når du har mensen da ...... ?

Det har jeg aldri hørt om tidligere.

Så det sier seg vel selv at det er den siste ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karian1365380990

Kan du bli gravid når du har mensen da ...... ?

Det har jeg aldri hørt om tidligere.

Så det sier seg vel selv at det er den siste ....

ja man kan bli gravid under mensen. Det er ingen sikre perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bli gravid når du har mensen da ...... ?

Det har jeg aldri hørt om tidligere.

Så det sier seg vel selv at det er den siste ....

Uten at dette e5r et svar på hovedinnlegget: ja, det er mulig å bli gravid under mensen. Min venninne ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden testen var negativ en måned etter samleiet (nesten) tror jeg du kan være ganske trygg på at du IKKE ble gravid med den første gutten, men med den andre gutten (YY). Da skjedde vel befruktningen rundt 16 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 mai hadde jeg ubeskyttet sex med en annen gutt, guttYYY.

5 juni tok jeg en ny graviditetstest som viste seg å være POSITIV.

Er det ikke for tidlig å ta den testen?

Kan resultatet av testen komme fra første gutten, guttXX jeg hadde samleie med 6 april ?

Nei, det var ikke for tidlig å ta den testen. Det var 3 uker etter samleiet, så det stemmer godt at den kunne slå positivt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...