Gå til innhold

"ineffektive rier"


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

På utreisesamtalen fikk jeg beskjed om at jeg hadde hatt "ineffektive rier?", hva betyr dette? Jeg hadde rier som varte over minuttet og med bare noen sekunders mellomrom, men åpningen var liten. Er det dette de mener med det?.

Fødselen endte i keisersnitt (pga. forhold hos barnet), og under keisersnittet hadde de visst skjekket egglederne mine (uten at de fant noe galt). Hva kan de finne ut ved å skjekke dem, har de noe med riene å gjøre?

Legen sa på samtalen at hvis jeg skulle føde igjen var det en bitteliten økt sjangse for at fødselen igjen kunne ende i keisersnitt. Er grunnen til dette at jeg hadde ineffektive rier eller at jeg allerede har tatt et keisersnitt, og da må neste også bli det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Med ineffektiva rier, menar de antagligen att de rierna som du hade inte gjorde att livmoderhalsen vidgade sig, och att barnet inte sjönk ned i bäckenet som den skulle. Detta kan komma sig av många orsaker. Jag vet för lite om din förlossning för att kunna uttala mig för säkert på din fråga. Att de hade undersökt dina äggledare under kejsarsnittet, tycker jag hörs märkligt ut. Kan inte säga dig varför.

Om man har tagit kejsarsnitt 1 gång tidigare, kan man föda vaginalt nästa gång. Du har som doktor sa, en liten ökad chans till att din nästa förlossning också slutar med kejsarsnitt. Förstår om du inte blev mycket klokare av detta svar, då jag har för lite fakta för att kunna uttala mig för säkert. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...