Gjest slektning Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 hei, har en svigerinne som er 32 år gammel og hun fikk igjen brystkreft.Sier "igjen" fordi hun hadde et lite klump i 1995/96 da hun ble operert og fikk bare litt strålebehandling fordi det gikk ikke så bra. Hun fikk høy feber,var i krise og ble heldigvis reddet(kanskje for stor dose).Deretter gikk hun regelmessig til kontrole(røntgen,mammografi,bloprøver,osv), og var bra hittil i går. Da hørte vi at legen hennes har oppdaget forrige uke igjen et lite klump, nå i ventre bryste(forrige gang var det høyre), men pøvene som ble tatt er også positive nå i armhulen(tror det var ikke forrige gang). Hun skal opereres igjen 12.4 og kjempoterapi får hun etter oprasjonen. Spørsmålet mitt er: hvordan skjedde dette igjen? Er det pga at hun ikke "fullførte" den strålebehandlingen første gangen? Hvor store sjanser er at det er spredt seg enda mer,dvs til andre organer hvis kreften er kommet til armhulen(hun gikk som sagt regelmessig til undersøkelser)? Vær så snill og svar meg om det er sjanser at det går bra med henne, hun er tross alt like gammel som meg! Hvor lang tid tar som vanlig den kjemoterapi og hva er konsekvensen av det? hilsen bekymmringsfull 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23365-hjelp_haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Kreft er en lumsk sykdom,og i dette tilfellet kan det i utgangspunktet dreie seg om et tilbakefall,eller en ny kreftsykdom.Siden hun har gått til regelmessige kontroller er det å håpe at spredningen ikke er kommet langt,men det er ikke mulig å si noe mer sikkert uten at man kjenner resultatene av de undersøkelsene som er gjort. Lengden på strålebehandlingen avgjøres i hvert tilfelle.Mange kreftpasienter overlever,men de mer eksakte sjansene i dette tilfellet kan bare legene som kjenner prøvesvarene si noe nærmere om,da dette avhenger av krefttype,og hvor langt spredningen er kommet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23365-hjelp_haster/#findComment-98938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.