Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en snart 20 år gammel jente, mitt problem er noen røde/brune merker/utslett på huden. Det hele begynte med et stort merke på dorsalsiden av høyre håndledd. Størrelsen på utslettet varierer mellom 3-6 cm, og fargeintensiteten i forhold til huden varierer også. Utslettet klør litt. Etterhvert spredte det seg til palmarsiden og venstre håndledd. Oppover armene kom det lignende merker, men mindre, ca 1-2 cm. Bortsett fra på høyre håndledd er de fleste merkene på armene nå borte, men det har dukket opp nye på de laterale sidene av abdomen, særlig på høyre side. Jeg har prøvd å smøre med Hydrocortison og en litt sterkere salve, men dette hjelper ikke særlig. Utslettene begynte i høst, og jeg har ikke vært plaget med dette før. Hva kan dette være? Hvordan behandler jeg det? Jeg har oppsøkt én lege, men han hadde ikke noe svar. Bør jeg oppsøke en ny?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23371-merker-p%C3%A5-huden-som-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære eidsj

Jeg kan vanskelig si deg hva dette kan være uten å se utslettene. Det første jeg imidlertid tenker på er en soppinfeksjon, men det kan godt være noe annet også. Hvis ikke legen din kunne gi deg noe svar ville jeg be om en henvisning til en hudlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...