Gå til innhold

Anorexia og forstoppelse

Anbefalte innlegg

Hei.

Venninnen min har anorexia og spiser ca. 2 ganger i uka. Nylig fortalte hun meg at hun hadde forstoppelse og bad meg kjøpe avføringstabeletter (noe jeg ikke gjorde). Men spørsmålet er: er det mulig å få forstoppelse når man spiser så lite som hun gjør. Tidligere gikk hun 3 uker uten mat, men bare drakk vann og saft (hun drikker ca. 4 ganger daglig). Er redd for at hun kan misbruke tabelettene. Er det mulig å slanke seg på dem? Hun forsikret meg om at hun ikke skulle gjøre det (noe som gjorde meg mer skeptisk), men hun er syk, og i den tilstanden hun nå er i, hvem vet hvor langt hun vil gå for å bli tynnere. Hvordan er det avføringstabelettene virker? Skiller de ut maten før næringsstoffene og vitaminene blir tatt opp i blodet?

(Jeg kjøpte ikke tabelettene, men hun gjorde det selv et par dager senere. Nå har hun brukt opp en hel pakke, og har bedt en annen veninne kjøpe en ny. Overtalte henne til å ikke gjøre det, fordi jeg syntes det hørtes mystisk ut.

Hun går til psykolog, men nekter innleggelse. Hun sier hun skal vurdere det til sommeren.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233718-anorexia-og-forstoppelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kalllks

mange med spiseforstyrrelser misbruker avføringstabletter i store doser, men de blir ikke tynnere av det. Næringen blir tatt opp før de virker. De bare "føler seg" tommere.

Så det er ikke slankende. Men det er knallfarlig likevel. For hjertet. Gir lav kalium. Mange med sf legges inn på medisinsk pga misbruk av avføringstabletter.

Gjest kalllks

mange med spiseforstyrrelser misbruker avføringstabletter i store doser, men de blir ikke tynnere av det. Næringen blir tatt opp før de virker. De bare "føler seg" tommere.

Så det er ikke slankende. Men det er knallfarlig likevel. For hjertet. Gir lav kalium. Mange med sf legges inn på medisinsk pga misbruk av avføringstabletter.

avogtil virker det som om det er det som er målet deres med avføringstablettene: å havne på medisinsk med lav kalium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...