Katty Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Har i den siste tiden merket at jeg begynner å klø i munnen etter å ha spist egg, nøtter eller kiwi. Men det virker ikke som det er bestandig. Noen ganger kan jeg helt fint spise ting med egg i, andre ganger merker jeg det med en gang. Det samme gjelder nøtter. Når det gjelder kiwi er det ikke så ofte jeg spiser det heller men det gir meg kløe i munnen og utslett på halsen. Noen ganger bare litt og noen ganger mye. Dette har kommet gradvis og for meg kan det virke som om det startet etter at jeg var gravid. Er det normalt at det varierer sånn ?? Bør man gå til lege og teste seg på allt når man først har oppdaget noe allergi, eller holder det å bare holde seg unna det man merker at man reagerer på ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23375-kan-allergi-v%C3%A6re-variere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Kjære Katty Det er sjelden at eggallergi varierer - der er det oftest slik at enten reagerer man eller så reagerer man ikke. Men det kan selvfølgelig ha noe med mengder å gjøre - du tåler kanskje litt egg, men ikke mer. En annen mulighet er at eggallergien er så svak at den bare gir seg utslag når du også reagerer på andre ting. Når det gjelder kiwi og nøtter så kan reaksjonen ha sammenheng med en pollenallergi. Da kan det være slik at du reagerer mer når det er pollen i luften enn ellers. Kiwi kan også henge sammen med allergi mot latex (naturgummi). Det holder at du holder deg unna ting du merker du reagerer på, men hvis plagene tiltar og det kommer til stadig nye ting kan det være lurt å snakke med en lege som har greie på allergi og kan rydde litt opp i alle reaksjonene for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23375-kan-allergi-v%C3%A6re-variere/#findComment-98897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.