Gå til innhold

Svie i anal

Anbefalte innlegg

Gjest Morten432

Hadde for ca 3 måneder siden analt og vaginalt samleie med en prostituert kvinne fra Afrika. Samleiet skjedde med kondom. Uten at jeg ble oppmerksom på det førte hun den samme kondomen jeg hadde brukt opp i analåpningen min. Dagen etter fikk jeg plutselig svie i analåpningen. Dette har ikke gitt seg. Det er ingen smerte ved avføring. Jeg tok HIV-test etter 2 måneder, og denne var negativ. I tillegg ble det foretatt perianal test som konkluderte med Ingen vekst av Neisseria gonorrhoeae. I tillegg leverte jeg urinprøve, og alle prøvene var negative. Bør jeg foreta ytterligere undersøkelser? Bør dette behandles på noen måte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233758-svie-i-anal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Svie i analåpningen kan skyldes forskjellige ting, men neppe HIV. Negativ undersøkelse på GC er en grei ting å ha i vurderingen. Det kan være infeksjon med andre bakterier, men hvis det gikk over ville ikke jeg bekymre meg så veldig mye. Hvis ikke burde kanskje ta en litt bredere bakteriologisk undersøkelse ( tillegg til GC). Kan det være noe fysisk skade, evt komplisert med infeksjon? Kanskje det er ikke så dumt å gjenta HIV undersøkelsen etter 3 mndr for sikkerhets skyld. Jeg ville be om undersøkelse i sammen slengen på hepatitt B og C.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233758-svie-i-anal/#findComment-1790684
Del på andre sider

Svie i analåpningen kan skyldes forskjellige ting, men neppe HIV. Negativ undersøkelse på GC er en grei ting å ha i vurderingen. Det kan være infeksjon med andre bakterier, men hvis det gikk over ville ikke jeg bekymre meg så veldig mye. Hvis ikke burde kanskje ta en litt bredere bakteriologisk undersøkelse ( tillegg til GC). Kan det være noe fysisk skade, evt komplisert med infeksjon? Kanskje det er ikke så dumt å gjenta HIV undersøkelsen etter 3 mndr for sikkerhets skyld. Jeg ville be om undersøkelse i sammen slengen på hepatitt B og C.

Takk for svaret!

I tillegg til HIV ble det tatt andre tester av den blodprøven som ble tatt. Jeg antar at det er naturlig at det ble testet for Hepatitt, og tror at dette ble gjort samtidig.

Ser at det antas at HIV-testene nå er svært sikker etter 8 uker, men jeg forstår at du likevel anbefaler ny test?

Hvor lang tid vil du anbefale at jeg bør vente før foretar nærmere bakteriologiske undersøkelser hvis svien ikke gir seg? Hvor bør jeg henvende meg for å få gjennomført slike undersøkelser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233758-svie-i-anal/#findComment-1793165
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...