Gå til innhold

Syk nok?


Gjest Ive

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 20 som var til legen nylig fordi jeg plages med at kroppen er så anspent at jeg har problemer med å puste og svelge og dette gjør meg redd og da knytter jeg meg selvfølgelig mere.Legen skulle sende henvisning til psykomotorisk behandling men i og med at ventetiden var så lang så fikk jeg Zoloft(50mg dagen) som jeg skulle gå på.Det jeg lurer på om man kan bli avhengig av dette og om kroppen min i det hele tatt vil "finne seg selv" under en slik medisinering?Legen forslo behandling i 1/2 år.Har også hørt at man kan legge på seg o.l og det er veldig lite ønskelig.Er redd for at når jeg evnt. slutter med disse så vil alt bli som før,og jeg vil ikke leve på piller resten av livet!!Hjelp!!Blir også veldig kvalm,får ikke sove!Håper på svar!!På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Brukte Zoloft i 7 mnd. og var litt kvalm og ekkel i de første to ukene, men så gikk det over. Jeg gikk faktisk ned i vekt, og jeg fikk beskjed av legen at tabelettene ikke er vanedannende, og jeg opplevde tabelettene som svake og veldig ok.

Ikke vær redd for dem, jeg tror du vil oppdage at det blir helt ok.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært, og er fortsatt litt plaget med anspent mage/pust osv.

Ble sendt til fysioterapaut der jeg lærte å "puste rett". Du kan prøve et triks selv, hvis du vil.

Sitt på en stol og masser magen med begge hendene, samtidig som du puster luften helt ned i magen. Det vil nok føles litt "stramt" til å begynne med,men etter hvert tøyes magen,og du får plass til mere luft. Gjenta 2 ganger hver dag + at du kan øve på å puste med magen når du f.eks vasker opp. Håper det hjelper. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du blir ikke avhengig av Zoloft. Den kan være en fin støtte frem til du får annen behandling.

Den kan gi vektøkning hos noen. Om det skjer med deg, kan du slutte da. (den tid, den sorg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...