Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble litt usikker da jeg leste at bruk av BARE Seretide kunne være skadelig. Jeg har i ca. 10 år brukt preparatet, uten merkbare bivirkninger. Tidligere sammen med Flutite. Jeg har på denne tiden blitt noe lettere og bedre i form, dette har jeg virkelig gått inn for, men det er et kortisonpreparat som man vel ikke skulle bruke hvis man ikke må. Min legespsesialist sier at jeg skal holde fram som før, men nå er jeg blitt i tvil, Kan jeg hold opp en tid - for p se hvordan det går? Lillemor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233876-seretide-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Astma70

Jeg mener å ha hørt at daglig bruk i mer enn 90 år gir en statistisk meget høy sjanse for dødsfall.

Morbid spøk til side. Ofte kommer slike rapporter fram og så viser det seg at det må meget høye doser til for at bivirkningene skal være merkbare.

Husker godt et drama noen år tilbake om et dyrefor som inneholdt giftige konserveringsmidler. Det er bare det at dyret måtte spise noe sånt som over 30 kg for daglig for at opphopningen av giftstoffene skulle bil stor nok til å skape problemer... :-D

Uansett. Vi astmatikere sitter i det dilemma at dødsrisikoen er langt langt større når vi er undermedisinert enn hva de angivelige bivirkningene skal.

...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233876-seretide-igjen/#findComment-1785996
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...