Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er en mann på 50 år. I dag tidlig sto jeg opp og tok meg en dusj, merket at kroppen klødde litt, men tenkte bare at huden kanskje begynte å bli litt tørr. Da jeg noen timer senere satt sammen med min kone og søster, klør det litt på armen, da jeg tilfeldigvis ser etter, ser jeg at hele armen er rødflammet. Da jeg tar av meg skjorten ser jeg at hele overkroppen er full av litt hovne røde kløende prikker/felt For en uke siden ble jeg utskrevet fra Aker Sykehus, hvor jeg var inne og tok en nyrestensoperasjon De gikk opp gjennom hele urinsystemet opp til nyra, og knuste den. Den var på 11mm, og de små bitene som ble igjen skal komme ut ved vannlatingen. Jeg drikker ca. 3l vann om dagen. Jeg er i ferd med å avslutte en antibiotikakur varende en uke. Antibiotikaen heter Trimetoprim Jeg føler meg ellers ikke uvel. Det er noen få prikker på lårene, som ikke klør. Det er heller ikke noe i ansiktet.Det er værst på ryggen, og på sidene. På forhånd takk for tilbakemelding

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233904-flammende-r%C3%B8d-kl%C3%B8ende-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok et søk på Felleskatalogen (www.felleskatalogen.no) og om Trimetoprim står det bl.a. "Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, brekninger. Hud: Utslett."

Så hudutslett er altså en vanlig bivirkning. Men samtidig står det "Dersom hudreaksjoner eller blodforandringer opptrer, skal preparatet seponeres umiddelbart."

Så kanskje du bør høre med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...