Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 22 år som har en klump helt øverst på begge testiklene mine! Jeg tror vel egentlig at de alltid har vært der, men er ikke sikker... De er myke og når jeg klemmer på de så blir jeg kvalm. Kan dette være noe alvorlig og er det noe en lege bør se nærmere på..? :o)

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette kan du nok ta med ro. Les litt her i doktoronline om kuler i pungen. At kulene dine finnes på begge siden taler i seg selv sterkt mot kreft eller annet "farlig". Mest sannsynlig er det bitestiklene du kjenner. Disse ligger som små " hatter" oppå hver sin testikkel. Kanskje kan du ha små "bobler" i sæd-sekkene/sædlederne f.eks "spermatocele", dette er ufarlig, kan avhjelpes bl.a med hyppigere ejakulasjoner. Årsak KAN også være en slags åreknute; varicocele, men dette kjennes mer diffust i hele pungen, også sjelden på begge sider samtidig. Fint at du undersøker deg selv. Dersom du er det minste utrygg på hva dette er etter å ha lest litt, kan du be fastlegen din om en sjekk. Hvis denne også er usikker, blir det tatt en ultralyd; en enkel og helt smertefri undersøkelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...