Gå til innhold

Anoreksia+foreldre=null frihet


Gjest mania

Anbefalte innlegg

Gjest mania

Nå er jeg jævlig forbanna.

Jeg hater foreldrene mine.De forstår ikke hvor hardt jeg prøver å bli bedre,hva er det de vil?at jeg skal bli feit?Det føles sånn,men neida,sier de,de vil bare at jeg skal bli "normal" igjen.....

Påskeferien,jeg hadde gledet meg sånn,men nå,nå tvinger de meg til å være med på hyttetur.Jeg får rett og slett ikke lov å være alene hjemme!Jeg er snart 18 år og får ikke lov til noe så enkelt som å være alene hjemme en uke!Og sommerferien min,nå lager de problemer med den også...Hvis de ikke ser noen forbedringer,at jeg får sunne holdninger og vrangforestillingene mine forsvinner får jeg ikke lov å reise på ferie sammmen med veninnene mine heller.Forstår de ikke hvor hardt jeg jobber for nettop det?nå har jeg nettopp gått med på å få behandling-gå til lege og psykolog osv...men neida,det skal være synlige forandringer.Jeg gidder snart ikke mer jeg,orker ikke.De vil jeg skal bli feit,det er et komplott mot meg-jeg vil jo bare være litt tynn jeg-hvorfor i helvete skal det være så ulovlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære Mania

Det blir veldig ofte et anspendt forhold mellom foreldre og barn med spiseforstyrrelser. Det er jo ofte diskusjoner som dette uavhengig av om en person har et spiseproblem. Som regel gjør foreldre det de tror er til det beste for sine barn. Når det gjelder det problemet du tar opp er det veldig vanlig. Jeg antar at dine foreldre er engstelige for at du skal benytte anledningen til ikke å spise hvis ingen "passer på". Dersom du tror selv at du kan klare å holde eventuelle avtaler med lege/psykolog hva angår energiinntak kan du vel ta opp dette problemet med din lege eller psykolog. Kanskje finner dere en løsning som alle kan være tilfreds med??Det vil jo selvfølgelig kreve en videre innsats i forhold til ditt problem, noe du allerede har gitt uttrykk for at du gjør. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...