Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, jeg er en jente på 39 år, som har brukt cipralex mot sosial fobi i ca. 6 uker nå. Jeg merker at jeg fungerer bedre i sosiale situasjoner enn tidligere. Jeg hadde bl.a. veldig angst for å rødme, noe som har blitt mindre nå. Merker at brystene er veldig ømme, særlig om morgenen når jeg står opp. Synes de har blitt litt større også. dette gjør at jeg er bekymret for brystkreft. Siden disse pillene er ganske nye på markedet, er det kanskje ikke forsket så mye på dette? Er det en fare for brystkreft ved langvarig bruk av disse pillene, så vil jeg slutte. Kan du svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234004-cipralex-og-brystkreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Ved brystkreft blir ikke begge brystene jevnt større og ømme.

2. Har aldri lest så mye som et ord om en slik risiko. Cipralex ville aldri blitt godkjent om den økte risikoen for brystkreft.

Takk for svar. det beroliget meg en del.

Hva med leveren?

Andre bivirkninger?

Hvor lenge kan jeg gå på cipralex?

• 2 uker senere...

Annonse

Hei! Ditt serotonin nivå

har mest sansynligvis økt

med de pillene, og da øker

også østrogene ditt litt.

Det samme skjer med meg hvis

jeg tar cipralex.

Hei igjen, hvordan vet du at østrogennivået øker hvis serotoninnivået øker?.

Best å slutte, kanskje?

Jeg klarte meg jo uten disse pillene før, så da vil jeg klare det igjen. For tiden pasient ved en DPS avdeling, noe som er veldig tøfft. For å slippe å ha så mye angst og for å kunne nyttiggjøre meg terapien, begynte jeg på disse pillene.

Er egentlig i mot piller!

Hilsen sagge

Gjest its over

Hei igjen, hvordan vet du at østrogennivået øker hvis serotoninnivået øker?.

Best å slutte, kanskje?

Jeg klarte meg jo uten disse pillene før, så da vil jeg klare det igjen. For tiden pasient ved en DPS avdeling, noe som er veldig tøfft. For å slippe å ha så mye angst og for å kunne nyttiggjøre meg terapien, begynte jeg på disse pillene.

Er egentlig i mot piller!

Hilsen sagge

Hei igjenn!

Jeg er ingen lege, men jeg

har sliti med mye hormon

forstyrrelser og prøvd

ssri. Har diskutert dette

med overlegen på sykehus,

han sier også at det kan

påvirke østrogenet litt.

Det er ikke falig, det er

fint med store pupper da;))

Men hvis du fungerer uten

cipralex, syntes jeg du

skal si dette til din behandler

De at du ønsker hjelp men

uten piller. Heller kjempe

en kamp for en bedere tilværelse. Noen har ikke noe valg. Men mange kan klare det!

Jeg kjemper uten piller;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...