Gå til innhold

Nummen

Anbefalte innlegg

Gjest pyttipann

Jeg har lenge vært plaget med halvsidig nummenhet (kan være både høyre og venstre) Det går helt opp til kinn, munnvik, tunge og nedover armen (helst de tre ytterste fingrene) og benet. Kommer gjerne i forbindelse med anfall (følelse av å besvime - forsvinne - blir usigelig trøtt og rykninger)Har vært grundig undersøkt på sykehus mr og hele pakka, men intet påvist. Det som er er at EEG som ble tatt lenge etterpå er normal. Har snakket med de på Statens senter for epilepsi som mener at det er en viss form for epilepsi som kun slår ut på eeg under anfall.

Legen på legevakten mener jeg ikke har epilepsi sidne eeg er normal. (Målt utenfor anfall)

Spørsmålet er : Jeg er stadig nummen (med og uten anfall) Er det vanlig å gå slik uten at det finnes grunn for dette?? Har aldri før vært syk i hele mitt liv og er 28 år.

Og kan epilepsi føre til nummenhet?

Legen mente jeg stresset mye, og det er nok mye sant i det, men herregud da, jeg kjenner mange som stresser mye mer enn meg uten å bli nummene av den grunn! Liker ikke dette jeg. Ikke i det hele tatt.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23405-nummen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Jeg er enig i at disse anfallene kunne være uttrykk for en form for epilepsi. Likevel er det neppe det, siden du er nummen også mellom anfallene. Det taler sterkt mot epilepsi som forklaring. Det er ellers riktig at man godt kan ha epilepsi selv om EEG er normalt mellom anfall. Siden MR er normal, må vi vel slå oss til ro med at dette neppe er noe farlig, det at nummenheten skifter side taler jo klart mot svulst f.eks. Hvis det ikke gir seg, er det mulig at undersøkelse av spinalvæsken kunne bidra noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23405-nummen/#findComment-99258
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...