Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Carlali

Vår sønn har litt utstående ører, dessuten er det ene mer utsående enn det andre. Når han smiler blir hele hodet hans rundt som en fotball fordi ørene står mer rett ut. Er dette god nok grunn til å opereres? Han er nå 5 år gammel. Finnes det noen regler for hvem som kan opereres og hvor mye utstående ørene er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234063-utst%C3%A5ende-%C3%B8rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du seriøs nå? Blir gutten ertet for ørene sine eller det bare mor og far som er en smule forfengelige på sin sønns vegne?

Poden min kom hjem fra skolen en dag og sa at none ertet ham fordi han har så store ører (det har han ikke), men han bare tok seg på ørene og sa:"Men jeg har ikke store ører, jeg har bare så kort hår!" :o)

• 3 måneder senere...

Jeg er nå voksen, men opererte utstående ører da jeg var 15 år. Dette hjalp meg virkelig, så jeg anbefaler det så gjerne.

Gjorde det på privat klinikk med lokal bedøvelse og dro hjem et par timer etter operasjonen. Måtte gå med bandasje rundt hodet en uke etterpå og sove med et netting pannebånd en måned eller to etter det. Jeg vil tro at de ikke gjør dette på en 5 åring, for selv om jeg kun var øm i ørene, så der det litt "mas" med bandasjer ol. Og man må vel være litt mere utvokst først...

Uansett, det negative er at jeg fortsatt er øm i ørene, 15 år ettepå og det andre er at de har gått litt "ut" igjen, men ikke så mye som før operasjonen.

Vent til gutten blir 10-12 år gammel ihvertfall. Jeg hadde store og utstående ører, men ble aldri mobbet. Men da jeg kom i tenårene la jeg jo veldig merke til det selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...