Gå til innhold

vedvarende hodepine hos barn

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på ni år, som de siste to årene er blitt mer og mer plaget av hodepine. Primærlegen ville behandle henne med paracet. Men det har nesten ingen virkning. Bivirkningene med sur lukt er større for jentungen enn hun takler. Hun har hodepine hver dag, noen ganger så meget at hun helst ville byttet ut hodet. Skolen har ingenting å hjelpe oss med. Hun trives, men har kjempevondt vekselsvis i halve (migrene?) hodet, og i hele hodet. Hvordan skal jeg gå frem for å få hjelp? Ingen av de vanlige medisiner hjelper hvis ikke hun kan ta to tre stikkpillere om dagen.

Med hilsen engstelig mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23438-vedvarende-hodepine-hos-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Hvis hun har det hver eneste dag, er det ikke migrene. Da må det vel dreie seg om en form for spenningshodepine. Hun burde vel bli vurdert av barnelege. Det er sikkert at hun trives godt på skolen, at det ikke er mobbing eller andre liknende ting som plager henne ?

Hvis hun har det hver eneste dag, er det ikke migrene. Da må det vel dreie seg om en form for spenningshodepine. Hun burde vel bli vurdert av barnelege. Det er sikkert at hun trives godt på skolen, at det ikke er mobbing eller andre liknende ting som plager henne ?

Tusen takk for svaret.

Vi er temmelig sikre på at det ikke er mobbing som gir hodepine. Vi bor på en liten plass. Forholdene er lette å holde rede på. Og hun er åpen om problemer som dukker opp på skolen. Jeg lurer på om jeg må gå gjennom primærlegen for å komme til en barnelege? Legen vi hadde før var lite interesert, så fremt han ikke kunne helberede henne med akupuntur.

Har alle rett til å bestille time hos barnelege på nærmeste sykehus? Kan vi "kreve" at jentungen blir gjennomlyst i hodet? Jeg vil veldig gjerne få vite... Vite hva som er galt. Ikke bare få til råd; gi henne en smertestillende pr. dag.

Takk for svaret.

Med hjertelig hilsen

Movik

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Tusen takk for svaret.

Vi er temmelig sikre på at det ikke er mobbing som gir hodepine. Vi bor på en liten plass. Forholdene er lette å holde rede på. Og hun er åpen om problemer som dukker opp på skolen. Jeg lurer på om jeg må gå gjennom primærlegen for å komme til en barnelege? Legen vi hadde før var lite interesert, så fremt han ikke kunne helberede henne med akupuntur.

Har alle rett til å bestille time hos barnelege på nærmeste sykehus? Kan vi "kreve" at jentungen blir gjennomlyst i hodet? Jeg vil veldig gjerne få vite... Vite hva som er galt. Ikke bare få til råd; gi henne en smertestillende pr. dag.

Takk for svaret.

Med hjertelig hilsen

Movik

Det er vel mulig at dere må gjennom kommunelegen (fra 1.juli fastlegen) for å bli henvist til barnelege. Dere kan neppe "kreve" at barnet blir "gjennomlyst" i hodet. Jeg tror det er mest fornuftig at barnelegen tar stilling til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...