lyf Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei! Jeg har et spørsmål vedrørende stans av Cerazette bruk. Etter at jeg fødte min datter i april 2005, begynte jeg etter kort tid på Cerazette. Etter cirka 6 måneder fikk jeg menstruasjonen, ikke helt regelmessig, men noe hyppigere enn 28 dagers syklus. Mannen min og jeg bestemte oss for at vi igjen skulle prøve å bli gravide, og jeg sluttet på Cerazette i forbindelse med menstruasjon i mai (første mens dag 9.mai-06). Etter mine beregninger skulle mensen ha kommet 6. juni, men jeg har fortsatt ikke fått den. Videre har jeg tatt tre graviditetstester, hvorav den siste i dag, hvor alle viser negativt resultat. Spørsmålene mine er om det betyr at det har blitt kluss i syklusen som følge av cerazette-bruk (forøvrig vil jeg nevne at jeg hadde brukt Trionetta i 13 år før første graviditet, men ble gravid etter 2. prøveperiode), eller betyr det at jeg har blitt gravid? Hvis jeg kan ha blitt gravid, og det ikke viser seg på gravidtetstest, betyr det at jeg er gravid utenfor livmoren eller at fosteret ikke utvikler seg normalt fordi HCG-nvået ikke har steget raskt nok? På fårhånd takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234416-vedr-cerazette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det er helt normalt at det kan ta mange måneder, opptil seks, før menstruasjonen kommer i gjenge etter avsluttet progesteron-bruk ( f.eks minipiller, p-sprøyte, hormon-spiral og "p-stav" i underhuden). Dette er ulempen i fht vanlige p-piller, der man har ØKT sjanse for å bli gravid allerede ved første eggløsning etter medisin-seponering. Kontakt legen din om du er usikker, denne vil kunne ta HCG-målinger i blodet, og gjøre en underlivs-sjekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234416-vedr-cerazette/#findComment-1793149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.