Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bugge -jenta

Jeg kan jo prøve, men jeg er ingen ekspert. Det er slik at selv om man har arketyper som vi har som noe felles, har vi ting vi selv har en betydning for, pluss at det er det som kalles dagsrester, nemlig ting og tang fra hverdagen som veves inn. Men du kan jo prøve. Gi en så detaljert beskrivelse som mulig. Gjerne med følelsesinnholdet i drømmen, for det er viktig. Er det med personer i drømmen, beskriv dem godt, Si også noe om hvor ofte du har den, og om hva som alltid er til stede i drømmen hvis det går an, enten det er en følelse, eller visuelt innhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1793326
Del på andre sider

Jeg kan jo prøve, men jeg er ingen ekspert. Det er slik at selv om man har arketyper som vi har som noe felles, har vi ting vi selv har en betydning for, pluss at det er det som kalles dagsrester, nemlig ting og tang fra hverdagen som veves inn. Men du kan jo prøve. Gi en så detaljert beskrivelse som mulig. Gjerne med følelsesinnholdet i drømmen, for det er viktig. Er det med personer i drømmen, beskriv dem godt, Si også noe om hvor ofte du har den, og om hva som alltid er til stede i drømmen hvis det går an, enten det er en følelse, eller visuelt innhold.

Gi en så detaljert beskrivelse som mulig. Gjerne med følelsesinnholdet i drømmen, for det er viktig. Er det med personer i drømmen, beskriv dem godt, Si også noe om hvor ofte du har den, og om hva som alltid er til stede i drømmen hvis det går an, enten det er en følelse, eller visuelt innhold.

Ok skal prøve. Det er ikke alltid personer i drømmen og hvis det er så er det min mor.

Det er som oftes - og dette blir snålt jeg vet - om mine katter.

Jeg har den i perioder, det vil si det kan gå noen mnd mellom, eller noen uker mellom.

Drømmen handler alltid om at jeg må enten redde min mor, eller redde mine katter.

Som oftest er det snakk om naturkatastrofer som skjer, hvorpå jeg må bruke mye av drømmen på å komme meg til kattene/min mor, få de inn i burene og LØPE. Alltid løpe med dem. Aldri i noen transport eller noe slikt.

Men løpe, med en naturkatastrofe hakk i hæl.

Eller hvis det er min mor, så handler det om å NÅ henne før katastrofen inntrer.

Ofte er det vann jeg rømmer fra med kattene/min mor. Altså oversvømmelse av en sort, slike oversvømmelser som utrydder alt som kommer i dens vei.

Følelsen i drømmene er alltid stress og sterk redsel. Og alltid har jeg dårlig tid på å få hentet dem.

Når jeg våkner er jeg alltid stresset og føler meg deprimert i en kort stund.

Drømmene syntes jeg er meget slitsomme å ha, stadig det samme gjentagende temaet, og det å måtte våkne opp med å føle at jeg har stresset virkelig mye i løpet av "natten".

Skal sies at jeg er meget sterkt knyttet til min mor og kattene også.

Spørs om du får noe ut av dette da? *ler*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1793332
Del på andre sider

bugge -jenta

Gi en så detaljert beskrivelse som mulig. Gjerne med følelsesinnholdet i drømmen, for det er viktig. Er det med personer i drømmen, beskriv dem godt, Si også noe om hvor ofte du har den, og om hva som alltid er til stede i drømmen hvis det går an, enten det er en følelse, eller visuelt innhold.

Ok skal prøve. Det er ikke alltid personer i drømmen og hvis det er så er det min mor.

Jeg har den i perioder, det vil si det kan gå noen mnd mellom, eller noen uker mellom.

Drømmen handler alltid om at jeg må enten redde min mor, eller redde mine katter.

Som oftest er det snakk om naturkatastrofer som skjer, hvorpå jeg må bruke mye av drømmen på å komme meg til kattene/min mor, få de inn i burene og LØPE. Alltid løpe med dem. Aldri i noen transport eller noe slikt.

Eller hvis det er min mor, så handler det om å NÅ henne før katastrofen inntrer.

Ofte er det vann jeg rømmer fra med kattene/min mor. Altså oversvømmelse av en sort, slike oversvømmelser som utrydder alt som kommer i dens vei.

Følelsen i drømmene er alltid stress og sterk redsel. Og alltid har jeg dårlig tid på å få hentet dem.

Drømmene syntes jeg er meget slitsomme å ha, stadig det samme gjentagende temaet, og det å måtte våkne opp med å føle at jeg har stresset virkelig mye i løpet av "natten".

Skrev et langt innlegg til deg i går, så sviktet hele driten. Maskina låste seg og måtte slå av i dag. Så jeg prøver igjen senere heller. Den typen drømmer har jeg hatt mye av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1793813
Del på andre sider

bugge -jenta

Ok, venter spent på svar :)

Hei. Først vil jeg bare si enda en gang at jeg ikke er ekspert på dette. Det kan man ikke bli. Da tror man for lite om mennesket. Spesielt når jeg begynte i terapi begynte jeg å bli bombadert med drømmer, og brukte drømmer mye til å bearbeide ting. Jeg gikk gjennom barndomsår, og i drømmene opptrådte plutselig enkelte klassekamerater igjen og igjen. Hva representerte de?

Deler av meg, eller ulike mennesketyper. Mange type drømmer gjentok seg, og jeg ble forskrekket over å se hvor likt vi drømmer. At vi ofte har den samme betydningen for mange ting. Samtidig kjenner jeg deg ikke, og for å hjelpe noen med tyding, eller forståelsen av drømmer, bør en det. Som sagt er det elementer i drømmene dine som du bruker fordi de symboliserer noe for bare deg deg. Det er alltid følelsesinnholdet som er viktigst, hvis det er der. Den er den viktigste veiviseren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1794647
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Jeg tror du har en veldig klassisk drøm. At mange har lignende. Jeg har hatt varianter over det samme.

I dømmen er det du som er hovedperson, det er du som har ansvar, føler på ansvar og tar ansvar. I en tilværelse som er ute av kontroll. Det er krefter du ikke har kontroll over, representert ved flom og vann, en kaostilstand. Og da blir spørsmålet om det er områder i livet ditt som er kaotiske, eller om det er sider ved deg selv og personen din som er vanskelig å forholde seg til. Strømmende vann kan stå for følelsesliv, fossende følelser, og du føler deg alene om å takle det. Ingen hjelper deg. Du må gå til fots, og angsten går på; greier jeg det, eller går det ikke. Du er ikke sikker på utfallet, og det er vel først og fremst det drømmen handler om. At det finnes noe som er ukontrollerbart og kaotisk i livet ditt som gnager deg slik at det kommer til uttrykk på denne måten.

Så hva er det du må redde. Hva er det som er verdifullt, eller som du har et ansvar for å ta vare på? Jo, din mor og kattene dine.

Din mor kan representere sider ved deg. Flere eller en. Så da blir spørsmålet du må stille deg selv hva det er? Kanskje disse sidene ikke får nok oppmerksomhet fra deg. Kanskje de lider under det.

Kanskje er rollene deres til hverandre byttet om og du føler at du er mor for din mor, og sliter under det.

Katter og dyr står ofte for instinkter, drifter, det ville i oss. men hva kattene betyr for deg vet jeg ikke. Poenget er at de vil bli tatt vare på, og du er den eneste som kan redde dem. Du er den eneste som kan gi hele deg spillerom. Mennoe i ditt følelsesliv er kaotisk, alt lever ikke sammen i fryd og gammen, og det gjør det ikke hos så mange av oss, derav så mange som drømmer om slike klassiske teama. Men det er viktig, for du bruker uendelig med til på det. Kaver og sliter i storm og kaos. Så hva kan det være som er verdifullt, veldig verdifullt, representert med dine kjære katter, som på et eller annet vis er vanskelig å ta vare på uten opplevelsen av kaos. Er det drifter, egenskaper ved deg selv, kreativitet, åndelighet. Hvordan ser du på kattene dine. Bare du kan svare på det.

Vet ikke om du ble særlig klokere. Men jeg tror hovedpoenget er at du har ansvar for noe som er viktig å ta vare på ved din person, ditt liv, og det føles vanskelig og overveldende, og kanskje blir det forsømt. Men det er veldig viktig, derav gjentakelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1794728
Del på andre sider

Jeg tror du har en veldig klassisk drøm. At mange har lignende. Jeg har hatt varianter over det samme.

I dømmen er det du som er hovedperson, det er du som har ansvar, føler på ansvar og tar ansvar. I en tilværelse som er ute av kontroll. Det er krefter du ikke har kontroll over, representert ved flom og vann, en kaostilstand. Og da blir spørsmålet om det er områder i livet ditt som er kaotiske, eller om det er sider ved deg selv og personen din som er vanskelig å forholde seg til. Strømmende vann kan stå for følelsesliv, fossende følelser, og du føler deg alene om å takle det. Ingen hjelper deg. Du må gå til fots, og angsten går på; greier jeg det, eller går det ikke. Du er ikke sikker på utfallet, og det er vel først og fremst det drømmen handler om. At det finnes noe som er ukontrollerbart og kaotisk i livet ditt som gnager deg slik at det kommer til uttrykk på denne måten.

Så hva er det du må redde. Hva er det som er verdifullt, eller som du har et ansvar for å ta vare på? Jo, din mor og kattene dine.

Din mor kan representere sider ved deg. Flere eller en. Så da blir spørsmålet du må stille deg selv hva det er? Kanskje disse sidene ikke får nok oppmerksomhet fra deg. Kanskje de lider under det.

Kanskje er rollene deres til hverandre byttet om og du føler at du er mor for din mor, og sliter under det.

Katter og dyr står ofte for instinkter, drifter, det ville i oss. men hva kattene betyr for deg vet jeg ikke. Poenget er at de vil bli tatt vare på, og du er den eneste som kan redde dem. Du er den eneste som kan gi hele deg spillerom. Mennoe i ditt følelsesliv er kaotisk, alt lever ikke sammen i fryd og gammen, og det gjør det ikke hos så mange av oss, derav så mange som drømmer om slike klassiske teama. Men det er viktig, for du bruker uendelig med til på det. Kaver og sliter i storm og kaos. Så hva kan det være som er verdifullt, veldig verdifullt, representert med dine kjære katter, som på et eller annet vis er vanskelig å ta vare på uten opplevelsen av kaos. Er det drifter, egenskaper ved deg selv, kreativitet, åndelighet. Hvordan ser du på kattene dine. Bare du kan svare på det.

Vet ikke om du ble særlig klokere. Men jeg tror hovedpoenget er at du har ansvar for noe som er viktig å ta vare på ved din person, ditt liv, og det føles vanskelig og overveldende, og kanskje blir det forsømt. Men det er veldig viktig, derav gjentakelsen.

*litt overveldet* Tusen takk for svaret :) Kjempetakknemlig!

Det ga meg masse å tenke på.

Og jeg er et ekstremt følelsesmenneske - jeg føler mye - til alle tider.

Det du skrev om kattene og min mor, og kaos, det var veldig tankevekkende.

Jeg har kaos i livet mitt - det vil si i mitt indre.

Har ikke hatt verdens beste barndom og jeg sliter med mye i forhold til det.

TUSEN TUSEN takk igjen, du tror det ikke var så mye til hjelp, men det var til mye mer hjelp enn du vet :D

Det har gitt meg mye å tenke på og jeg skjønner nå drømmene mine bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1794800
Del på andre sider

bugge -jenta

*litt overveldet* Tusen takk for svaret :) Kjempetakknemlig!

Det ga meg masse å tenke på.

Og jeg er et ekstremt følelsesmenneske - jeg føler mye - til alle tider.

Det du skrev om kattene og min mor, og kaos, det var veldig tankevekkende.

Jeg har kaos i livet mitt - det vil si i mitt indre.

Har ikke hatt verdens beste barndom og jeg sliter med mye i forhold til det.

TUSEN TUSEN takk igjen, du tror det ikke var så mye til hjelp, men det var til mye mer hjelp enn du vet :D

Det har gitt meg mye å tenke på og jeg skjønner nå drømmene mine bedre.

Det var veldig hyggelig. Syntes selv jeg var litt på tynn is, men det var fint at du fikk noe å tenke på.

Godnatt til deg fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1794806
Del på andre sider

Dess mer jeg leser hva du skriver, dess mer gjennkjenner jeg det jeg sliter med.

"At det finnes noe som er ukontrollerbart og kaotisk i livet ditt som gnager deg slik at det kommer til uttrykk på denne måten."

Det finnes nettopp det. Og det har det vel vært siden barndommen min.

På flere plan.

Nei det er rart, jeg kunne fortalt deg masse som du hadde sikkert nikket gjenkjennende til og kunne vist til hva du skrev i svaret til meg.

Igjen takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234538-bugge-jenta/#findComment-1794807
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...