mor30år Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg leser flere innlegg om gallesten, og tror jeg kan komme med noen tips...Selv ble jeg operert for gallesten for 5år siden. Jeg var heldig og slapp å fjerne galleblæren, og tok steinene med skop. så idag har jeg bare 4 små arr på magen.Før operasjonen, hadde jeg slitt med anfall hver eneste dag i 2år, og gjennomgått ett svangerskap uten å tatt smertestillende medisin når anfallene var som verst...! Anfallene mine kunne komme når som helst, og vare alt fra 2timer, til 8-9timer...Det var mange timer jeg tilbragte i dusjen, med rennende varmt vann der smertene var verst. Til personer med gallesten har jeg mange råd; Unngå å spise eple,egg, fet mat- som sauser, iskrem, fløte, kjøtt som er fet osv. Når anfallene pågår, så uansett smerte-forsøk opp å gå..-Greier du det ikke, så still deg i dusjen med varmt vann, til smertestillende medisinen virker. Voltaren er anbefalt v/gallestensmerter. -Til deg som tilbringer tiden med person med gallesten; Vis forståelse og tolmodighet! Disse anfallene er forferdelig vondt, og kan stå på i flere timer! Mine anfall var slik at jeg hadde tungt for å puste pga sterke smerter. Jeg vred meg mange ganger i krampegråt...! Jeg syntes det beste var å få være ifred mens anfallene sto på. til deg med galesten; La en ultralyd og lege fastslå om det er nødvendig med operasjon, ingen fortjener å pines med slike smerter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234579-r%C3%A5d-ang%C3%A5ende-gallesten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.