Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er det noen som vet hva "glykose stoffskifte" er ? hva kan gjøres med det, er det et annet navn på det,medesiner mot det, hvilke symptomer er det ? det var mange spørsmål på en gang, men har fått vite av legen min at jeg har det.hun hadde sansyneligvis ikke tid til å forklare meg alt dette.

takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23473-glykose-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Det finnes noe som heter glukose-stoffskifte, vet ikke om det er det du tenker på (men det vet du kanskje ikke selv heller?) Kroppen lagrer glukose (en sukkerart) i kroppen som glykogen bla. i lever og som kan brukes når kroppen trenger energi. Glykogen blir da brutt ned til glukose som er med på å skaffe alle kroppens celler energi.

I denne prosessen er insulin med i bildet, som er et enzym som skilles ut fra bukspyttkjertelen.

Det kan være noe galt med kroppens omsetning av glukose, den mest kjente sykdommen er vel diabetes. Men hvis det var det legen tenkte på så ville hun vel ha sagt det.

Kanske du bør ringe tilbake til legen når hun har telefontid og snakke med henne om hva hun egentlig mente?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23473-glykose-stoffskifte/#findComment-99213
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...