Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

misty anonym

Hei.

Jeg har problemer med at jeg får utslett på overarm, skuldrer og på ryggen. Dette er noen små veske innholdige "kviser" som klør. Viss jeg klør dem så danner det seg en "runding" med tørr hud og etterhvert så blir dette en piggmentflekk. Hva kan dette være??? Hva kan jeg bruke for å forhindre dette?

Håper du forstår forklaringen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23495-hva-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære misty anonym

Har du vist frem utslettet til en lege? Det er nærmest umulig å si noe fornuftig om det uten å ha sett det. Og enda vanskeligere er det å foreslå behandling. Så mitt råd til deg er at du går til lege hvis utslettet plager deg og du klør mye av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23495-hva-kan-dette-v%C3%A6re/#findComment-99229
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har en gutt som er utvekslings elev i argentina gjennom afs og har nu vært der i 2 måneder.Det gikk bra den første uken. Etter det ble han forferdelig plaget av utslett eller rettere sagt bitt etter insekter, ihverfall som legen der sier.Utslettene blir så ille at dem utvikler seg til sår, som det renner veske av. Enkelte ganger får han verk og stivhet i muskler over hele kroppen. Det som bekymrer meg er at, kan det være farlig i lengden.Det sagt at han hadde betennelse i kroppen og satte han på kraftig penselin uten å ha tatt blodprøver og målt serumet i blodet. Hvordan kan dem da vite at det er betennelse. Vi har bedt dem å finne en annen verts familie lenger sør i landet, hvor det sies at det ikke finnes slike insekter som der han er nu, nemlig i Resistencia i provinsen Chaco.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...