Gå til innhold

pupillutvidelse igjen

Anbefalte innlegg

Gjest enrit

Hei og takk for svar.

Det skjer ingenting med øyelokkene mine når dette oppstår. Jeg er også helt sikker på at det er høyre øye som utvider seg, fordi jeg kan kjenne dette på øyet når det skjer. Jeg har også sett det helt tydelig i speilet. Det skjedde to ganger når jeg var hos legevakten, og pupillen reagerte da på lys når legen lyste meg i øyet samtidig som det skjedde. Jeg har ikke fått hodepine eller migrene i forbindelse med dette, men et par ganger har jeg fått det to dager etter. Jeg synes som sagt dette er veldig skremmende, spesielt når ingen har hørt om det før. Grunnen til at jeg lurer på om det kan være en form for epilepsi, er at jeg får denne følelsen først av uvirkelighet. Fenomenet oppstår også helt plutselig, gjerne mens jeg sitter å slapper av uten å tenke på dette. Tror du det kan være noe med epilepsi, og bør jeg få en ny time hos nevrolog?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23508-pupillutvidelse-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Jeg tenker slik at det er mindre skremmende når vi ikke har hørt om / sett slikt før enn når vi har sett det før - fordi vi jo husker mest av det som er farlig. Stundom kan pupillen bli større når en utposning på blodåren klemmer på nerven til pupillen, men da pleier det nesten alltid følge hodepine med, og dessuten varer det lengetr og gjentar seg ikke så hyppig. Det kan man forøvrig finne ut av med MR-angiografi. Jeg føler meg nokså sikker på at det ikke er noe farlig i betydningen svulst eller liknende. Jeg er også noe tvilende til mistanken om epilepsi. Det kan likevel være fornuftig med ny vurdering hos nevrolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23508-pupillutvidelse-igjen/#findComment-99946
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...