Gjest enrit Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Hei og takk for svar. Det skjer ingenting med øyelokkene mine når dette oppstår. Jeg er også helt sikker på at det er høyre øye som utvider seg, fordi jeg kan kjenne dette på øyet når det skjer. Jeg har også sett det helt tydelig i speilet. Det skjedde to ganger når jeg var hos legevakten, og pupillen reagerte da på lys når legen lyste meg i øyet samtidig som det skjedde. Jeg har ikke fått hodepine eller migrene i forbindelse med dette, men et par ganger har jeg fått det to dager etter. Jeg synes som sagt dette er veldig skremmende, spesielt når ingen har hørt om det før. Grunnen til at jeg lurer på om det kan være en form for epilepsi, er at jeg får denne følelsen først av uvirkelighet. Fenomenet oppstår også helt plutselig, gjerne mens jeg sitter å slapper av uten å tenke på dette. Tror du det kan være noe med epilepsi, og bør jeg få en ny time hos nevrolog? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23508-pupillutvidelse-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Jeg tenker slik at det er mindre skremmende når vi ikke har hørt om / sett slikt før enn når vi har sett det før - fordi vi jo husker mest av det som er farlig. Stundom kan pupillen bli større når en utposning på blodåren klemmer på nerven til pupillen, men da pleier det nesten alltid følge hodepine med, og dessuten varer det lengetr og gjentar seg ikke så hyppig. Det kan man forøvrig finne ut av med MR-angiografi. Jeg føler meg nokså sikker på at det ikke er noe farlig i betydningen svulst eller liknende. Jeg er også noe tvilende til mistanken om epilepsi. Det kan likevel være fornuftig med ny vurdering hos nevrolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23508-pupillutvidelse-igjen/#findComment-99946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.