Gå til innhold

Clamydia eller gonore?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde ubeskyttet samleie med en tilfeldig fyr for noen uker siden. De siste ukene har jeg hatt en fremtredende kløe i underlivet, rett rundt skjedeåpningen. Jeg har ingen andre symptomer enn dette, så jeg tenkte først at det kanskje kom av noe annet (ekstrem varme/såpe e.l.). Nå har kløen immidlertid nesten forsvunnet, den dukker bare opp en sjelden gang.

Så hadde jeg sex med min kjæreste (altså ikke samme person som denne tilfeldige fyren), og noen dager etter klaget han over markant kløe rundt penishodet, og han fikk et slags rødt og skrukkete utslett under forhuden. Ingen av oss har noe svie ved vannlating eller andre plager, kun denne kløen og hans røde utslett. Hva kan dette være? Kan jeg ha blitt smittet av noe under mitt tilfeldige eventyr, og hvordan kan vi evt behandle dette? Evt kan det gå over av seg selv? Kan dette være en farlig sykdom som kan føre til sterilitet eller andre ting? Bor for tiden ikke i Norge, så legebesøk er litt komplisert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235128-clamydia-eller-gonore/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Min første tanke er at du har en soppinfeksjon med en sopp som heter Candida. Det er meget hyppig, overføres både ved sex, men kan også forekomme uten. Denne soppen er en vanlig del av normal tarmflora og kan overføres fra endetarmåpningen til kjønnsorganene. Det finnesw meget effektiove midler mot denne soppinfeksjonen. Prø f. eks. Canesten e.l. krem, påsmørt et par-tre ganger om dagen i en ukes tid. Dere bør behandle dere begge to eller kan smitten overføres igjen.

Hei,

Min første tanke er at du har en soppinfeksjon med en sopp som heter Candida. Det er meget hyppig, overføres både ved sex, men kan også forekomme uten. Denne soppen er en vanlig del av normal tarmflora og kan overføres fra endetarmåpningen til kjønnsorganene. Det finnesw meget effektiove midler mot denne soppinfeksjonen. Prø f. eks. Canesten e.l. krem, påsmørt et par-tre ganger om dagen i en ukes tid. Dere bør behandle dere begge to eller kan smitten overføres igjen.

Har nå startet på en kur mot soppinfeksjon, og har ingen kløe lenger. Men har funnet en liten blemme som er veldig øm og sår. Huden rundt skjedeåpningen og kjønnsleppene har også forandret seg, og har blitt mer skrukkete og "bulkete" enn før. Nesten som om det er noen små bløte kuler innenfor huden. Tror du fortsatt dette bare er en soppinfeksjon, eller kan det være noe annet mer alvorlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...