Gå til innhold

Kviser, oxytetral.

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en mann på snart 26 år som plages med mye kviser på ryggen. For ca 4 mnd siden begynte jeg å få en del kviser på ryggen og i løpet av relativt kort tid var ryggen min dekt av kviser. Jeg har aldri før hatt mye kviser, kanskje med unntak av noen i pannen i tenårene. for 2 mnd siden begynte jeg på en Oxytetral-kur, dessverre ser det ikke ut til at denne har noen virkning på meg i det hele tatt. Det virker egentlig som jeg har fått enda flere og større kviser. Er dette bare genetisk eller kan det være en annen årsak? kan jeg gjøre noe i tillegg til å ta tablettene mine som kan hjelpe meg til å bli kvitt dette problemet?

Mvh Mann 26.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235233-kviser-oxytetral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det er godt mulig å få kviser i din alder, selv om man ikke har vært mye plaget før. Det kan være genetisk betinget som du skriver. Jeg håper for din skyld, at du ikke bruker preparater for å bli sterk. Anabole steroider kan gi voldsomme kviser.

Hvis tetracycliner ikke hjelper ( Oxytetral bør tas i 1 gram dosering daglig), synes jeg du skal kontakte hudlege med tanke på annen behandling.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235233-kviser-oxytetral/#findComment-1813880
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...