Gå til innhold

Diffuse plager

Anbefalte innlegg

Tesha1365380993

Jeg er 29 år, har gått med ubehanlet cøliaki i 20 år - noe jeg fant ut av for 5 år siden. Jeg spiser naturlig glutenfritt, likevel har jeg disse symptomene: tett i hodet, nesa, ørene (føles som jeg har vann i spesielt høyre øre, det knirker og klikker ect). Jeg er svimmel, blir fort sliten i hodet, kribling og prikking i huden, kraftløs, får melkesyre i beina etter å ha gått i to minutter, utslett på magen, kroniske plager i underlivet som gjør at jeg ikke kan ha sex, vondt i nedre del av magen m.m. Jeg har sjekket for allergier, vet jeg har gresspollen og sitrus. Ellers ikke noe utslag. Jeg har ikke diabetes, lavt stoffskifte, vitamin- eller mineral-mangel (i følge blodprøver), eller infeksjoner. Mitt spørmål er: hva bør jeg sjekke?

Hilsen frustrert og svært fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235283-diffuse-plager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal få henvisning til ØNH-lege for å sjekke svimmelhet/hørsel. Kanskje har du f.eks otosclerose; ufarlig, men plagsomt. Du bør også ha henvisning til gynekolog; kanskje er det en form for lichen som skal behandles med spesiell kortison-salve i noen måneder og du er bra. Så bør du få en utredning mtp om angst/depresjon er medvirkende årsak, eller om dette er resultat av mye slitenhet siste årene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235283-diffuse-plager/#findComment-1811894
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...