Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Doktor. Jeg er en jente på 23 år som de siste to årene har fått mye åreknuter på legger og lår. Dette er svært skjemmende og jeg synes det er tidlig å bli plaget av dette i en alder av 23. Jeg tør verken gå i shorts eller badetøy på sommeren for jeg skjemmes så veldig, dette hemmer meg også seksuelt da jeg er så flau over bena mine. Bedriftslegen og min faste lege synes ikke å ta dette veldig alvorlig siden jeg ikke har noen fysiske problemer pga dette, men psykisk sliter det veldig hardt. Hvilke oprasjonsmuligheter finnes for dette, og er det stor sjangs for at synlige årer kommer tilbake?

Jeg leste at man kunne fjerne hele venen fra ankel til lysk, er det en omfattende og dyr oprasjon?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23531-oprasjon-av-%C3%A5reknutervaricer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei Hemse !

Det er alltid en vanskelig balansegang mellom inngrep på "strengt" medisinsk grunnlag og inngrep for å lindre utseendemessige plager. Det er da viktig for pasienten å være godt orientert om fordeler/ulemper ved den aktuelle behandlingen.

Her finner du litt informasjon om ulike metoder:

http://www.doktoronline.no/pub/news/200246.html

Generelt er inngrep for åreknuter lite risikable, men helt uten risiko er de imidlertid ikke.

Hvorvidt du må betale inngrepet selv ved en privat klinikk eller få det dekket ved et offentlig sykehus, avhenger av kapaisteten ved sykehuset og omfanget av plagene.

Vennlig hilsen

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...