Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har den siste tiden vært plaget av noe som følest som en utvekst inne i halsen, så langt nede at jeg så vidt kjenner den med pekefingeren. Dette er svært irriterende, da det hele tiden følest som om jeg må svelge noe. Har sett av en del andre svar at det ofte kan føles som der er noe, men at det vanligvis ikke er noe der likevel. Jeg kjenner imidlertid denne tappen godt og lurer på om dette kan være noe farlig. Kan nevne at jeg (desverre) røyker på 10. året og frykter at dette kan ha noe med røykingen min å gjøre. Jeg bruker ellers medisinen Losec mot øsofagitt, men har siste årene redusert bruken av dette da plagene med sure oppstøt har avtatt sammen med reduksjon av vekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235402-tapp-inne-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kan det være strupelokket ( epiglottis) du klarer å kjenne? Det er neppe noen svulst som ikke skal være der du kjenner; på dette stedet ville du da hatt voldsomme plager... Be fastlegen din om en henvisning til ØNH-lege; denne kan titte ned, sjekke stemmebånd/slimhinner og utelukke tidlige stadier av strupekreft.

Høres ut som du er svært engstelig for røykerelatert helseskade; på tide å få hjelp til å slutte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235402-tapp-inne-i-halsen/#findComment-1811897
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...