mosale Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har nettopp lest litt om kryssallergi, og det forklarer endel reaksjoner jeg har opplevd over lang tid nå. Jeg reagerer på stenfrukter som f.eks. eple, pære, kirsebær og enkelte typer nøtter, men visste ikke før nå at det har sannsynligvis sammenheng med min pollenallergi. I følge det jeg har lest vil reaksjoner på stenfrukter ofte henge sammen med allergi mot bjørk o.l., men jeg mener å ha gode indikasjoner på at det er gress jeg er allergisk mot (bl.a. fordi det er verst i juni-juli, på golfbanen, når jeg klipper gresset eller ligger i gresset). Spørsmålet jeg sitter med er dette: Er det umulig å ha gresspollenallergi med kryssreaksjoner på stenfrukter? Eller vil det si jeg også er allergisk mot bjørkepollen? Så vidt jeg kan huske har jeg aldri opplevd kryssreaksjoner mot andre ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235546-kryssallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.