Gå til innhold

Lungebetennelse/bronkitt

Anbefalte innlegg

Gjest calli

Har gått og vært litt "hanglete" i ca. 1 uke. På lørdag (1 uke siden) ble jeg verre, og fikk feber, beygnte å hoste enda mer(tøtthoste), og var skikkelig slapp.

Når jeg puster tungt kan jeg kjenne at det surkler/bobler litt i brystet. Kan dette var tegn på lungebetennelse el. bronkitt? Jeg blir også litt andpusten når jeg går i trapper ol. Må ofte hoste etter dette. Har tatt cosylan som jeg tidligere har fått av legen for akkurat det samme, og den hjelper. Problemet er at nå har jeg ikke tatt det i dag og da hoster jeg mer.Feberen varte bare 2 dager og er ikke syk nå, bare litt slapp og hoster som sagt noe.

Bør jeg fortsette med cosylan til over helgen, og evt. kontakte legen da, dersom det ikke gir seg. eller bør jeg la være å ta cosylan?

Liker ikke å løpe til legen for litt hoste. Glad for raskt svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23557-lungebetennelsebronkitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Jeg tror at hvis du føler deg syk, har feber og er slapp i tillegg til din hoste bør du oppsøke lege. Er du feberfri og det er den surklede hosten som er hovedplagen bør du kunne vente til over helgen. Det er under alle omstendighteter greit å ta hostemedisin som virker løsende på hosten, slik at du får opp det du har nede i brystet.

God bedring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23557-lungebetennelsebronkitt/#findComment-99597
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...