Gå til innhold

kvisebehandling når man prøver å bli gravid

Anbefalte innlegg

Gjest pimple

Jeg har vært plaga med kviser i 15 år (er nå 28). Har forsøkt alt - Clearasil, A+B Finito, sink-salve fra dagligvarebutikken, basiron, panoxyl, differin, skinoren, dalacin fra apoteket, decleor, matis, dermalogica og md formulations fra hudpleier og p-pillen diane. Ingenting av dette har hjulpet. Går jeg til dyprens hos hudpleier, hjelper det maks ei uke.

Har gått på gjentatte kurer med oxytetral. Det hjelper litt akkurat i den perioden jeg tar tablettene, men etter 4-5 dager er huden like ille igjen. Roaccutan har jeg bedt om, men ikke fått.

Nå planlegger jeg å bli gravid. Derfor er ikke oxytetral aktuelt. Finnes det i det hele tatt noe som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Hei pimple,

Jeg har hatt/har det samme problemet som deg. Jeg har vært mye plaget av kviser, med Diane hjelp meg veldig. Fikk en nydelig hud da jeg brukte den. Problemet dukket opp igjen da jeg skulle forsøke å bli gravid, det var jo ingenting jeg kunne bruke. Jeg forsøkte fruktsyrebehandling i salong, men det hjalp ingenting. Til slutt bare ga jeg opp og innfant meg med at dette var noe meg måtte leve med en periode av livet mitt, men det var tungt. Jeg isolerer meg når jeg ser ille ut, da vil jeg ingenting - bare være hjemme. Men etter 18 måneder ble jeg gravid :-) og huden har blitt veldig bra. Ikke så bra som da jeg gikk på Diane, men nå får jeg bare små kviser, ikke de store, vonde byllene.

Jeg kan ikke hjelpe deg, bare si at jeg vet hvordan du har det.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...