Gå til innhold

Brystsmerter og angst

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er en ganske ung person, 16 år, og har i det siste hatt en del smerter i brystet og en sterk dødsangst. Det bare slo meg en gang hvor enkelt det var å dø, bare ved at hjertet stoppet å slå.. dette gjorde at jeg fikk panikk, og er ikke så lett å glemme det

Når det gjelder smertene i brystet, er det enkelte ganger rett ved venstre underarm, andre ganger er det mellom to ribbein. Dette er ganske ekle smerter som jeg aldri har hatt før. Når jeg tar på det stedet hvor det gjør vondt, gjør det ekstra vondt. Har også en ganske usunn livsstil, masse junk -food og cola, veier ca 55 kg, og er nesten aldri i aktivitet.De få ganger jeg trener, er med vekter, men nå i det siste sliter jeg med angst når det gjelder dette. Redd for hva som kan skje hvis jeg pusher meg alt for hardt med vektene.Enkelte ganger når jeg ligger i en vanlig ligge-stilling, får jeg plutselig hjerte-bank eller noe sånt, og pulsen øker kraftig, noen ganger tar det opp til 5 min før det roer seg.Jeg sliter også å sovne om natten, må nesten sitte opp til jeg blir så trøtt at jeg bare ignorerer alt som har med hjertet å gjøre.Har også hatt en EKG-undersøkelse i 24 timer, vet ikke hvordan det gikk.Beklager hvis dette ble for langt, men jeg vil så gjerne ha svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235819-brystsmerter-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...