Gå til innhold

Hvor sliten er du etter jobb?


Gjest litt forvirret nå..

Anbefalte innlegg

Gjest litt forvirret nå..

Jeg har i mange å strukket meg mye i forhold til jobben, og blitt vant til å være så sliten når jeg kommer hjem fra jobb at jeg ikke orker lyder, orker ikke prate, vil bare sove en times tid. Har en hektisk jobb, så spising blir det så som så med, derfor er jeg ofte kjempesulten når jeg kommer hjem også. Hjelper ikke akkurat på blodsukkeret/humøret.. Husarbeid er et ork, også andre gjøremål i forbindelse med familie/hjem.

Siden jeg har strukket meg så lenge (og vært sykmeldt lenge pga utbrenthet nå), klarer jeg ikke helt kjenne hva som er mine grenser. Det er det jeg må finne ut av og øve meg opp til å kjenne..

Så jeg lurer på; Hva er å være normalt sliten? Kan du hjelpe meg med noen innspill på hvordan DU har det etter en arbeidsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest a survivor

Jeg er sliten før jeg kommer på jobb jeg. Og det har ikke noe med jobben å gjøre. Derfor holder jeg meg borte fra jobb inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter endt arbeidsdag er det kun en ting som betyr noe: MAT. Lager derfor middag og spiser før jeg gjør noe annet.

Før jeg har spist er det ikke noe vits i å prøve å få meg til å gjøre noe annet konstruktivt, eller fortelle meg viktige ting. DET VIRKER IKKE.

Etter maten slapper jeg ofte av litt. Kanskje 30 minutter hvor jeg leser post, ser TV e.l.

Etter det gjerne litt husarbeide og evt. trening litt utover ettermiddagen/kvelden.

Etter snuppa har lagt seg gjør jeg lite. Litt enkelt husarbeide som klesvask o.l. + en del TV-titting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har strukket deg for langt, ja. Det er ikke sunt å bli så sliten etter en arbeidsdag, vel?

Jeg er også sliten når jeg kommer hjem fra jobb, men får tilbake energien etter middag (uten TV og radio og støy) og litt sosial avslapping på sofaen ;) Deretter har jeg kvelden "fri" til husarbeid etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der lurer jeg også på.

Jeg jobber fire timer, tre dager i uka og er helt slått ut. Orker ikke å gjøre en eneste ting de dagene, bortsett fra å lage middag til minstemann og ligge i senga resten av tida.

Jeg tror ikke jeg orker å jobbe noe mer jeg. Den tilfredstillelsen det gir å jobbe, er ikke verdt det det koster meg fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Helt vanvittig sliten. Jobber ikke mer enn 30-50% i uken pga. sykdom, men de dagene jeg er på jobb er jeg omtrent sengeliggende etterpå med dundrende hodepine.

Jeg er kanskje ikke helt representativ siden jeg er syk, men når jeg jobbet 100% og ikke var syk så husker jeg også at jeg ofte var "skutt" resten av dagen, men man måtte jo bare presse seg fordi man dengang hadde tre unger som krevde sitt også etter jobb.

Nå legger jeg meg stort sett i 21-22 tiden for å klare og gå på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lenge siden jeg har hatt en 8-16 jobb, men jeg husker jeg følte meg helt kake etterpå. Etter det har jeg bare hatt jobber hvor jeg har jobbet som en gærning i en del dager, for så å ha en del fri etterpå. Da tok det noen dager før jeg var "ikke-sliten" igjen. Jeg synes det er knapt så slitsomt å gå på skolen, men det er også slitsomt hvis man bare skal sitte og høre på en kjedelig lærer hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er sjelden så sliten etter jobb. Fredagen kjenner jeg at uka er slutt, og da er det gjerne sofaen og gullrekka på nrk som kaller mest.

Men sånn til vanlig så går det greit, og det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å gå en god tur med hunden min. Da forsvinner ihvertfall all tretthetsfølelse fra meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg holder på hele tiden.

Jeg er veldig energisk og holder alltid på med mange ting. Jeg er ikke mere sliten av å gå på jobb enn å være hjemme og holde på med det ene og det andre. For meg er det ikke skille mellom jobb og fritid.

Og ja det er sunt, jeg er så glad over at jeg har noe å holde på med hele tiden. Jeg studerer, er politisk aktiv, jobber, går på møter, går ut og møter venner (ofte er det i politiske sammenhenger) og reiser mye (gjerne politisk det også). For meg er den følelsen å ha for mye å gjøre langt å foretrekke fremfor å ha for lite å gjøre.

Det er et privilegium å føle det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monique1365380367

Jeg jobber Turnus, starter dagen veldig ofte kl 0400, og jobber da stort sett opptill 12 timer, og aldri mindre enn 8 timer!....For så og snu igjen og jobbe kvelden...det er idiotisk slimtsomt, med tanke på at jeg har to barn og bikkje og...

Husarbeidet...er ett ork som ikke ligner grisen..men må man, så må man...

Så, jeg er kjempesliten etter jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labandama

Jobber 0700 - 1500 hverdag og jeg er både trøtt og sliten etter jobb.

Jobber i industrien og opplever dager med både vonde føtter og verkende rygg.

Men en liiiiiiten dupp på sofan så er jeg i finfin form og klar til en ny arbeidsdag igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentelus 24

Jeg er _veldig_ sliten etter jobb. Har mest lyst til å gå å legge meg en time, men hunden må ut. Noen ganger sovner jeg på sofaen om kvelden. Jeg gjør minimalt husarbeid i hverdagen, kun det nødvendigste. I helgene orker jeg ikke ha så stort program, fordi jeg må hvile ut. Noen mandager føler jeg meg ikke uthvilt etter helgen, da er det tungt å begynne på ny uke. Føler ikke at dette er normalt. Jeg jobber 37,5 timers uke. Mine kollegaer er aktive på fritiden, men jeg orker ingenting. Synes ikke det skal være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Noen dager er jeg kjempesliten etter jobb og må ta meg en strekk på sofaen mens ungene ser barnetv.

Andre ganger har jeg MER energi etter jobb, fordi jeg har holdt på med noe som er gøy og gir meg energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppstresset og sliten de fleste arbeidsdager i 15-tida. Som regel slapper jeg da av et par minutt, før jeg jobber videre. Når de fleste er gått hjem, er det mye fredeligere. Jeg kan jobbe i fred og ro uten stress, og etter en stund går trøttheten over. Sitter jeg til sene kvelde, blir jeg selvsagt trøtt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...