Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hudløs

Jeg sliter med smertefull overreaksjon i slimhinner i munn og hals. I kontakt med parfyme, bensin, olje eksos, osv.. listen er lang. Stort sett så reagerer jeg på lukter.

I mange år har jeg slitt for å bli hørt av mine nærmeste, oo for å få de til å forstå og ta hensyn til denne plagen.

At mine nærmeste ikke har forstått vidden av disse plagene og bare ristet oppgitt på hode av dette, kan jeg til en viss del forstå. Jeg har selv slitt i mange år for å finne ut hva dette er for noe.

Selv trodde jeg det var en form for allergi, men nei, ingen allergimedisiner biter på dette.

Men jeg er virkelig ovverasket og bitter på helsevesenet.

Jeg har gjentatte ganger, kontaktet lege (hudlege, øre nese hals, fastlege, tannlege) ikke en eneste av dem har nevnt ordet overfølsom.

Snarere har jeg blitt møtt med det jeg vil kalle for vantro.

Ser ikke noe galt med deg jeg, du kan jo prøve allergimedisiner så får du jo selv se, du er ikke allergisk.

Nei, jeg aner virkelig ikke hva dette er...er utsgn jeg ble møtt med.

Er det virkelig mulig?

Til slutt endte jeg med å isolere meg helt, ingen venner (var redd for parfyme, ble syk i mange dager etter eksponering, vondt for å snakke og spise)

Redd for å kjøre bil ( gammel bil, men lekkasje; samme resultat)

Listen er lang...

Plutselig i det jeg skal gå, helt på gråten fra fastlegen sist time ( ikke noe forståelse eller hjelp denne gangen heller)

Så sier han det magiske ordet.

Det kan hende du er overfølsom..

Dro rett hjem, søkte på overfølsom for lukter på internett.

Eureka...

Side opp og side ned dukker opp.

Legeskrifter, avisoppslag..

Symptomenene ruller foran øynene mine....

Og jeg gråter som et lite barn.

Jeg er ikke innbilt syk, jeg er ikke en person som ingen bør ta hensyn til.

Jeg lider rett og slett av overfølsomme slimhinner.

Hvorfor har ingen fortalt meg det før?????

Jeg kjenner stor lettelse, men også sinne og bitterhet.

Jeg må nok slite med dette resten av livet, men jeg vet iallfall hva det er, og at jeg ikke er alene.....

Vet ikke helseperonell det????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236048-overf%C3%B8lsom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...