Gjest Ekle minner... Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg ble utsatt for en voldtekt for noen mnd siden og etter det har jeg slitt med mange ting. Han tvang med til å ligge på siden vendt mot veggen før han voldtok meg. Vet ikke hvorfor, men det handlet vel om kontroll og planlegging. Etter det har jeg hatt store problemer med å ligge på siden, vendt mot veggen. Jeg pleide nesten alltid å ligge sånn før og legger meg ofte sånn nå også før jeg merker at minnene kommer kastende over meg når jeg har lagt meg sånn. Føler at jeg hele tiden må passe på at jeg ikke ligger feil og da får jeg et anstrengt forhold til å sove. I tillegg til at minnene kommer når jeg ligger sånn så føler jeg at han får viljen sin når jeg gjør sånn som han sa. Det er jo helt teit for han er jo ikke her nå, men jeg blir så sint. Noen som kan kjenne igjen denne følelsen? Går det over etterhvert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236088-vanskelige-tanker-etter-voldtekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei! Kjenner meg veldig igjen selvom mine voldtekter (har aldri kalt de det, men er jo det selvom man ikke er voksen) skjedde for lenge siden. Eneste jeg vet om som hjelper er å bli forbannet å tenke at det er når jeg tilpasser livet mitt etter hva som skjedde at han har innvirkning på livet mitt. Så, jeg gjør akkurat det jeg ikke "vil" - ligger der på trass. Er ikke noe gøy, for minnene kommer og føler meg så ekkel og skitten og liten og redd, men det går når jeg er sint nok og - det virker faktisk. Er ikke mange situasjoner jeg fikser å gjøre det med, men - kanskje en dag. Håper du klarer å gjøre noe med det, ikke la det få styre livet ditt! Vet ikke om du får noen hjelp, men be om det hvis du trenger - bedre å få hjelp nå enn å la ting gro fast! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236088-vanskelige-tanker-etter-voldtekt/#findComment-1811777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosella26 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg ble bundet med hendene på ryggen for 10 år sien. Nå ligger jeg alltid på magen og med hendene mine under puta og hodet mitt. Lengst mulig vekk fra ryggen... synest det er tryggest å sove slik. Har ikke noen gode åd til deg, men du er ikke alene om å være på vakt selv når du skal sove. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236088-vanskelige-tanker-etter-voldtekt/#findComment-1813019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En venninne Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Mange mennesker har ekle minner; et ømt punkt i livet. Det er dumt å ha mange slike, for man blir mer uberegnelig. Plutselig kan en situasjon oppstå, vonde minner trigges, og man reagerer og oppfører seg annerledes enn 'vanlig'. Du har vel fått hjelp av psykolog / gruppeterapi? Det vil i alle fall hjelpe deg til å merke og gjenkjenne følelsene, slik at du snarest mulig kan bli deg selv igjen. Ellers er jeg ening med det som signaturen skal¨sier; man må tørre å gå igjennom redselen for å komme over den. For eksempel å grue seg for å holde en tale. Det eneste som virkelig hjelper er å si ok, jeg dummer meg ut - so what? Neste eksempel er eksamenskrekk. Prøv å tenke på hva som kan skje og om du vil takle nederlaget. Bli på en måte venn med nederlaget. Se at du er sterk nok til å takle det. Så flyskrekk. Ja, det er viktig for de med flyskrekk å lære om fly og om statisktikk. men det viktigste er vel å akseptere at døden kommer en gang, noen ganger uventet. Og at døden er døden, ikke mer eller mindre enn det. - Så derfor synes jeg du skal legge deg i sengen din akkurat som du vil, og kjenner du redselen komme krypende , så la den komme. La det krypet av en overgriper være den svake part, og du og din vilje være den som beseirer redselen - om krypet kommer igjen - so what. Du overlever.Du klarer deg. Du er ok. - Jeg vet ikke om dette gav mening for deg. Enhver person må liksom finne fram til sine egne løsninger. Jeg kysser fingrene for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236088-vanskelige-tanker-etter-voldtekt/#findComment-1813041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.