Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte reductil fra nettapoteket lillepille, og har nå gått på de en uke.Jeg spurte førstlegen min, men fikk de ikke fordi BMI ikke var høy nok. Jeg ville prøve de likevel,da jeg har mange plager med overvekten min. Siden jeg har det meste av overvekten rundt livet, går jeg konstant og holder inn magen. Dette fører til feil pusting. Jeg har også fått astma, og problemer med benhinnebetennelse, noe som gjør at jeg sliter med å få trent så mye. Jeg er ganske sikker på at overvekten er skylden i dette. Jeg er 170 høy, og veier 82 kg. Det jeg lurer på er at jeg har hatt veldig lite (mye mindre enn vanlig) avføring etter at jeg begynte på tabelettene, og da blir man vel ikke tynnere? Ser at en vanlig bivirkning er forstoppelse,men hva gjør jeg med det?

Hilsen Jente 26

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236369-reductil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Tablettene virker via "hjernen" og gir bl.a noe mindre matlyst. Du må regne med en veldig langsom vekt-nedgang; kanskje max 1-2 kg per måned dersom BRUK av kalorier, dvs mosjon er det samme. Treg avføring KAN skyldes mindre inntak av mat, eller økt oppsuging av væske fra tykkrarmen; vil ikke i særlig grad påvirke vekten. Prøv å drikke mer; gjerne 1.2l ekstra per dag; iallfall nå i varmen. Tilskudd av fiberpulver; eks Vi-siblin ( apotekvare) iblandet Biola-melk vil trolig virke avførende på en sunn måte. Ikke bruk avførende midler dersom det ikke går mer over 4 døgn mellom avføringer. Å være i aktivitet er viktig. Du kan gjøre mye på tross av astma/benhinne-betennelse. Sykling/svømming burde gå bra. Stoffskiftet bør måles påny til høsten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236369-reductil/#findComment-1825311
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...