Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,har en sønn på snart 3 som står på Aerius pga mulig pollen allergi. Vi skal til prikktest 15 aug, men har vært hos speialst som har sagt han skal stå på Aerius når det er mye pollen i luften. i går var vi på besøk hos noen slektninger og han begynte å klø (hadde det 1,5 døgn uten aerius). etter 10-15 min var øye helt opphovnet og han kunne ikke lenger få det opp stakkar. Gav han Aerius 4 ml når vi kom hjem. Det var et dverghamster der vi var og han klappet selvsagt det..... Var overrasket i dag da han var nesten like hoven. Gav han en ny dose med Aerius i dag. Noen som har opplevd tilsvarende ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236372-kl%C3%B8e-i-%C3%B8ye-hovent-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Høres vel ut som han reagerte på dyret. At han er hoven er vel en kombinasjon av reaksjonen på dyret og hans egne mekaniske kløbevegelser.

Litt generelt;

At han ikke hadde fått Aerius på et drøyt døgn, er neppe noen krise. Slik jeg oppfatter Aerius (som jeg bruker selv), så er dette en langtidsvirkende depottablett som brukes preventivt, ikke primært for å dempe oppståtte plager.

Men hovedpoenget er nok at Aerius hovedsaklig virker på luftveiene. Nå på sommeren, må jeg først komplementere med nesespray, mens i de aller verste ukene må jeg også ha øyedråper - for å ta unna de plagene som oppstår lokalt i nese og øye.

Det kan derfor være at ditt barn også må ha tilleggmedisinering mot de "ting" han reagerer mest på.

Høres vel ut som han reagerte på dyret. At han er hoven er vel en kombinasjon av reaksjonen på dyret og hans egne mekaniske kløbevegelser.

Litt generelt;

At han ikke hadde fått Aerius på et drøyt døgn, er neppe noen krise. Slik jeg oppfatter Aerius (som jeg bruker selv), så er dette en langtidsvirkende depottablett som brukes preventivt, ikke primært for å dempe oppståtte plager.

Men hovedpoenget er nok at Aerius hovedsaklig virker på luftveiene. Nå på sommeren, må jeg først komplementere med nesespray, mens i de aller verste ukene må jeg også ha øyedråper - for å ta unna de plagene som oppstår lokalt i nese og øye.

Det kan derfor være at ditt barn også må ha tilleggmedisinering mot de "ting" han reagerer mest på.

Vi har gitt han Livostin i tillegg nå, og det er mye bedre. Fortsetter også med Aerius en stund til....

Ørkenvandreren

Vi har gitt han Livostin i tillegg nå, og det er mye bedre. Fortsetter også med Aerius en stund til....

Livostin er det jeg bruker også, den virker raskt når plagene har meldt seg (men virkningen gir seg derfor også relativt raskt).

Bare en liten ting; hvis ditt barn klager eller vegrer seg for å få øyedråpene, kan det være fordi det er en kjent bivirkning (også på meg) at det svir/irriterer i øynene noen sekunder etter dryppingen. Men når det gir seg, blir livet såååå mye bedre. :-)

Livostin er det jeg bruker også, den virker raskt når plagene har meldt seg (men virkningen gir seg derfor også relativt raskt).

Bare en liten ting; hvis ditt barn klager eller vegrer seg for å få øyedråpene, kan det være fordi det er en kjent bivirkning (også på meg) at det svir/irriterer i øynene noen sekunder etter dryppingen. Men når det gir seg, blir livet såååå mye bedre. :-)

Takk skal du ha !! Ja, han er ikke akkurat imøtekommende når jeg kommer med dråpene, men det gir seg heldigvis. Da vet jeg hvorfor. Har selv prøvd de og mannen min bruker de, men vi har ikke merket denne svien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...