Gå til innhold

lichen sclerosus ?

Anbefalte innlegg

Gjest morgaur
Skrevet

Heisann

For et par år siden fikk jeg noen hvite flekker på penis hode. De var relativt små og plagde meg ikke noe spesielt. Etterhvert i det siste så har dette blitt plagsomt. Flekkene er blitt større og litt aggressive. Det hender jeg blør fra kanten rundt urinrøret der en av flekkene er.

Jeg fikk fullstendig panikk i en periode og løp til doktoren. Etter å ha tatt alle testene for kjønnssykdommer så trodde legen min at det kunne være lichen sclerosus? Jeg fikk en salven Kenacutan for å smøre på, men dette har ikke hjulpet meg noe spesielt.

Nå begynner jeg å irritere meg over problemet igjen og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Det er ikke noe problem å ha sex, det er bare litt ubehagelig om jenta ser det og oral sex er litt utelukket for tiden :(

Det som forundrer meg litt om jeg tenker på lichen sclerosus er at forhuden ikke er trang eller noe. Alt er normalt utenom at jeg får små blemmer som blør innimellom og kan svi litt.

Håper du kan hjelpe meg med å sette fingeren på dette.

Hilsen gutt, 32 Oslo :)

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Hei,

Det er vanskelig å stille noe fjerndiagnose basert kun på beskrivelse. Jeg kan bare "høytenke " litt om mine assosiasjoner: det høres ikke som noe infeksjon, selv om det finnes virusbaserte problemer som kan være langvarige og lignende symptomer, men det er neppe typisk. Jeg er enig med deg at jeg ville forvente trang forhud ved lichen sclerosus. Det er klart den mest typiske symptom. Men det forekommer varianter av det, om en sjelden, uten trang forhud. Det er desverre, såvidt jeg vet, finnes ikke noe sesam-sesam effektiv behandling for det. Jeg ville anbefale å innhente en "second opinion" f. eks. fra Olafia-klinikken. De har meget omfattende erfaring med diagnostikk av de forskjelligste sykdommer i/på kjønnsorganene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...