Gå til innhold

Om voldtekten på Martins:bombe med signalementet

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Stakkar - hun har sikkert sagt nei takk til en dans.

Jeg takket en gang nei til en mørkhudet fyr, og like etter danset jeg med en norsk mann. Da samlet de seg en 10-12 utlendinger der og glodde stygt på meg og virket truende. Jeg turde ikke gå til bardisken alene engang, og i allefall ikke på do.

Fy s---- for noe folk enkelte av disse er.

Fy f.... så generaliserende og full av fordommer du er.

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• Hansi25

15

• Mrs. Wallace

14

• DarkPink

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

jo sant det Det er ikke så konstruktivt sånn sett og påpeke det og bli sur og lei ,Men er forhistorie til innlegget ....

Ble så frustrert fordi jeg ble regelrett fotfulgt i dag på oslo s av en afrikaner. Uansett hvor mye jeg smilte og sa nei jeg har det travelt , vil ikke bli med deg hjem eller på kafe. Så bare fortsatte han å gå ved siden av meg og mase , var ubehagelig.

Til slutt ble jeg sint og sa la meg være i fred! høyt. Og da ga han seg .

i tillegg er min overgriper afrikansk i tillegg..så det vekker ekstra sterke irritasjon/minner

Så fordi du hadde en liten ubehagelig opplevelse med en mann av afrikansk opprinnelse, så sparker du ut om hele gjengen... Ja, ja... Hvis det hjelper deg, så...

Gjest Violsa
Skrevet

Hvor har du det fra at det nesten utelukkende er etnisk norske jenter som voldtas i dette landet?

Det høres ut som noe reinspikka sludder.

mente på de annmeldte voldtektene. Vet selvfølgelig ikke om masse jenter med fremmedkulturell bakgrunn også blir voldtatt og det blir ikke annmeldt.

Gjest Morsk
Skrevet

Det er mange, mange voldtekter som ikke blir anmeldt. Og de fleste av disse er nok begått av etniske nordmenn. Det er voldtektene som foregår når man inviterer noen inn på en drink, når man drikker seg full med en venn man stoler på... Den ene typen voldtekt er ikke verre enn den andre.

I tillegg kan du skrive et innlegg som sier: "I følge statistikken så begår mange flyktninger voldtekter. Hvordan tror du vi kan hjelpe de? Hvorfor er statistikken slik?". Den type innlegg du skrev nå er meningsløst og du sparker bare mot de som allerede ligger nede. Det er feigt.

Og jo, jeg blir fotfulgt hele tiden. Og det som verre er. Men jeg ser det for det det er. Noen er ensomme, noen forstår ikke at et vennlig smil bare kan være et vennlig smil. Så jeg gir av meg selv så langt jeg kan og setter grenser når jeg må.

Sitat: Den ene typen voldtekt er ikke verre enn den andre.

Kan du utdype dette nærmere?

Skrevet

Sitat: Den ene typen voldtekt er ikke verre enn den andre.

Kan du utdype dette nærmere?

Det er ikke verre å bli voldtatt i Slottsparken enn hjemme hos deg selv.

Gjest Morsk
Skrevet

Det er ikke verre å bli voldtatt i Slottsparken enn hjemme hos deg selv.

Neivel..Så det er altså null og noks forskjell på en brutal overfallsvoldekt en mørk kveld utført av en fremmed i en park, men trusler om og alvorlig frykt for i tillegg til å bli voldtatt også å bli drept, og en voldtekt i ektesengen?

Da er du totalt i uttakt med alt som heter rettspraksis og sunn fornuft.

Eller har du selv opplevd begge deler slik at du kan foreta slike subjektive sammneligninger?

Skrevet

Neivel..Så det er altså null og noks forskjell på en brutal overfallsvoldekt en mørk kveld utført av en fremmed i en park, men trusler om og alvorlig frykt for i tillegg til å bli voldtatt også å bli drept, og en voldtekt i ektesengen?

Da er du totalt i uttakt med alt som heter rettspraksis og sunn fornuft.

Eller har du selv opplevd begge deler slik at du kan foreta slike subjektive sammneligninger?

Du har absolutt ingenting med hva jeg har opplevd og ikke opplevd.

Selvfølgelig er ikke det ene verre enn det andre. Personen som gjorde det utviser akkurat samme forakt og manglende respekt for sine medmennesker.

Skrevet

Er ikke sant.

Jeg har hatt dårlige erfaringer med endel menn av muslimsk bakgrunn som har hatt svært lite respekt for etnisk norske jenter som drikker alkohol,går ut på byen,ikke dekker seg til etc. Og det blir tatt for gitt at man åpenbar er lett på tråden og vil ha sex enhver fremmed som oppsøker en mitt på gata.Tror du at de ville oppsøkt en jente som gikk med slør og var tildekket.?

Har forøvrig bodd i et land hvor jeg var minoritet , og alle rundt meg hadde brun hud eller annet etnisk opphav.

Er ikke det det går på.

Du har nok rett. Men slike innlegg gjør meg lei meg. Jeg bor i en by der vi ikke har problemer med muslimer som er klengete. Her er noen av byens viktigste borgere muslimer (leger, tannleger...), og vår fastlege er fra Iran. Han reddet vår datters liv ved å være raskt ute med å rekvirere legehelikopter. Han bryr seg mye, og vi har mobil og hjem nr. hans. Han er omsorgsfull, og det er de andre muslimene jeg kjenner her også. De involverer seg og bryr seg. En jeg kjenner tok til seg to fosterbarn mens har lærte seg norsk og tok hovedfag. Barna våre elsker ham, og han er alltid så positiv når vi klager og syter. De har noen skrekkelige historier fra hjemlandet, og jeg er så imponert over hvordan de takler livet og har overskudd til omsorg for andre.

Dette er min virkelighet, du har en annen.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg begynner å bli ganske lei av de smårasistiske innleggene dine.

Hva var rasistisk med innlegget til violsa???

Mary Poppins
Skrevet

Så fordi du hadde en liten ubehagelig opplevelse med en mann av afrikansk opprinnelse, så sparker du ut om hele gjengen... Ja, ja... Hvis det hjelper deg, så...

"Så fordi du hadde en liten ubehagelig opplevelse med en mann av afrikansk opprinnelse"

Du er ikke riktig god, kaller du en voldtekt en liten_ubehagelig_ opplevelse??????

Gjest Persille
Skrevet

Du har nok rett. Men slike innlegg gjør meg lei meg. Jeg bor i en by der vi ikke har problemer med muslimer som er klengete. Her er noen av byens viktigste borgere muslimer (leger, tannleger...), og vår fastlege er fra Iran. Han reddet vår datters liv ved å være raskt ute med å rekvirere legehelikopter. Han bryr seg mye, og vi har mobil og hjem nr. hans. Han er omsorgsfull, og det er de andre muslimene jeg kjenner her også. De involverer seg og bryr seg. En jeg kjenner tok til seg to fosterbarn mens har lærte seg norsk og tok hovedfag. Barna våre elsker ham, og han er alltid så positiv når vi klager og syter. De har noen skrekkelige historier fra hjemlandet, og jeg er så imponert over hvordan de takler livet og har overskudd til omsorg for andre.

Dette er min virkelighet, du har en annen.

"Dette er min virkelighet, du har en annen. "

Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg.

Jeg kjenner meg godt igjen i episodene Violsa beskriver, selv om jeg ikke er utpreget rasist. Jeg har utenlandske venner, bekjente og kolleger jeg har akkurat samme forhold til som innenlandske (i mangel av et bedre ord). Eller mennesker med forskjellig etnisk opprinnelse? Uansett - du skjønner hva jeg mener :)

Men; dessverre er det slik at vi daglig blir plaget og trakassert av utenlandske menn, som faktisk ikke vet å gi seg. Og det er et problem! Et problem som gir seg utslag i innlegg som dette...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg begynner å bli ganske lei av de smårasistiske innleggene dine.

Enig med deg her..:-)

Skrevet

jo sant det Det er ikke så konstruktivt sånn sett og påpeke det og bli sur og lei ,Men er forhistorie til innlegget ....

Ble så frustrert fordi jeg ble regelrett fotfulgt i dag på oslo s av en afrikaner. Uansett hvor mye jeg smilte og sa nei jeg har det travelt , vil ikke bli med deg hjem eller på kafe. Så bare fortsatte han å gå ved siden av meg og mase , var ubehagelig.

Til slutt ble jeg sint og sa la meg være i fred! høyt. Og da ga han seg .

i tillegg er min overgriper afrikansk i tillegg..så det vekker ekstra sterke irritasjon/minner

Jeg skjønner ikke hvor dere møter alle disse som forfølger dere.

Nå snakker jeg ikke om voldtekten, men om de som følger etter dere på gata.

Bor selv i Oslo og har aldri opplevd det. Har flere ganger opplevd og blitt smilt til og tilsnakket av typer på trikken, i butikken o.l, men faktisk flest ganger av lyshudete typer. Har selvsagt hendt at mørkhudete har gjort det samme, men har aldri blitt forfulgt.

Skrevet

Jeg er enig i at mange utenlandske kulturer har en helt annen sjekkekultur enn nordmenn, og at det mange ganger kan være ubehagelig og slitsomt for oss som ikke er vant med denslags.

Men nå er det pokkerimeg mange hvite som voldtar og behandler damer som dritt også, uten at avisene påpeker deres hudfarge.

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg er enig i at mange utenlandske kulturer har en helt annen sjekkekultur enn nordmenn, og at det mange ganger kan være ubehagelig og slitsomt for oss som ikke er vant med denslags.

Men nå er det pokkerimeg mange hvite som voldtar og behandler damer som dritt også, uten at avisene påpeker deres hudfarge.

stygt ¨å si det. Men jeg har forsåvidt vært ganske uforsiktig. Vært med på masse nachspiel , blitt med gutter hjem fra byen , tatt pirattaxi etc. Aldri skjedd noe.

Og første gang jeg blir med en muslimsk mørk gutt hjem så går det galt.

Skrevet

"Dette er min virkelighet, du har en annen. "

Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg.

Jeg kjenner meg godt igjen i episodene Violsa beskriver, selv om jeg ikke er utpreget rasist. Jeg har utenlandske venner, bekjente og kolleger jeg har akkurat samme forhold til som innenlandske (i mangel av et bedre ord). Eller mennesker med forskjellig etnisk opprinnelse? Uansett - du skjønner hva jeg mener :)

Men; dessverre er det slik at vi daglig blir plaget og trakassert av utenlandske menn, som faktisk ikke vet å gi seg. Og det er et problem! Et problem som gir seg utslag i innlegg som dette...

"Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg."

Og nettopp derfor skrev jeg litt om min virkelighet, noe som ikke kunne falt meg inn ellers.

Skrevet

Det funker ikke det heller...

Ikke? Det funker for meg. Men nå er det ikke mange som kan se så morske ut som meg. Selv menn som kjenner meg blir usikre når jeg ikke smiler og er blid, og de som ikke kjenner meg begynner å bite negler. Bare spør Shit. Jeg skremte vannet av ham en gang;-)

Skrevet

stygt ¨å si det. Men jeg har forsåvidt vært ganske uforsiktig. Vært med på masse nachspiel , blitt med gutter hjem fra byen , tatt pirattaxi etc. Aldri skjedd noe.

Og første gang jeg blir med en muslimsk mørk gutt hjem så går det galt.

Skjønner ikke helt.. hva er konklusjonen din da? Og hva har dette med det jeg sa å gjøre?

Gjest Violsa
Skrevet

Ikke? Det funker for meg. Men nå er det ikke mange som kan se så morske ut som meg. Selv menn som kjenner meg blir usikre når jeg ikke smiler og er blid, og de som ikke kjenner meg begynner å bite negler. Bare spør Shit. Jeg skremte vannet av ham en gang;-)

hehe.. Ja..

det som gjorde at jeg ble kvitt han var at jeg var tydelig i både kroppsspråk og det jeg sa. Da tok han poenget :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...