Gå til innhold

Om voldtekten på Martins:bombe med signalementet

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Uansett hvor mye jeg smilte og sa nei jeg har det travelt , vil ikke bli med deg hjem eller på kafe."

Det er kanskje der det ligger. Det er ikke lurt å smile til sånne masekopper. Vær høflig avvisende og dropp smilet.

Høflig avvisende funker IKKE, selv uten smil. En helg jeg var ute for et par uker siden måtte jeg, etter tre fire timer og skokasting, be de pelle seg til helvete før jeg ringte politiet.

DA forsvant det sleske sjekkesmilet, og de ropte "hora" etter meg før de snudde og gikk...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• Hansi25

15

• Mrs. Wallace

14

• DarkPink

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Høflig avvisende funker IKKE, selv uten smil. En helg jeg var ute for et par uker siden måtte jeg, etter tre fire timer og skokasting, be de pelle seg til helvete før jeg ringte politiet.

DA forsvant det sleske sjekkesmilet, og de ropte "hora" etter meg før de snudde og gikk...

Spesielt den siste der er det hyggeligste...

Kjenner jeg blir irritert bare jeg tenker på det! :(

Skrevet

Hmm. Kan det være sånn at mine glansdager er over...? Når jeg kan stoppe de mest innpåslitne sleskingene bare ved å nekte å smile er det noe som ikke stemmer! Makan:-/

Mrs. Wallace
Skrevet

stygt ¨å si det. Men jeg har forsåvidt vært ganske uforsiktig. Vært med på masse nachspiel , blitt med gutter hjem fra byen , tatt pirattaxi etc. Aldri skjedd noe.

Og første gang jeg blir med en muslimsk mørk gutt hjem så går det galt.

Jeg er lei for at du har opplevd noe fælt.

Men du kan altså IKKE gå rundt og trekke konklusjoner om en hel gruppe basert på hudfarge og din sparsommelige personlige empiri.

Har du tenkt på hvordan det føles for uskyldige mennesker å bli mistenkt for å være overgripere bare fordi hudfargen deres er en annen enn flertallets? Å bli fotfulgt i butikken fordi betjeningen mistenker dem for å være kriminelle? Å oppleve at folk flytter seg bort når de setter seg ved siden av dem på bussen? Å være den eneste i kameratgjengen som nektes inngang på utestedet fordi dørvakten ikke slipper inn mørkhudede?

For vanlige, uskyldige mennesker som må leve med noe sånt daglig i årevis er det også en form for overgrep. Og vi muliggjør det når vi viderefører fordommene.

Skrevet

Hmm. Kan det være sånn at mine glansdager er over...? Når jeg kan stoppe de mest innpåslitne sleskingene bare ved å nekte å smile er det noe som ikke stemmer! Makan:-/

Hehehe. Eventuelt så danser du kanskje ikke dritings til hips dont lie på utesteder? =p

Det var da det begynte, nemlig. Selv om jeg ikke engang visste at de eksisterte og var helt i min egen verden, så er det mulig det var en invitasjon i deres verden..

Skrevet

Spesielt den siste der er det hyggeligste...

Kjenner jeg blir irritert bare jeg tenker på det! :(

Vel, akkurat den lo jeg faktisk av. Jeg og venninna mi fikk helt latterkick. De fulgte etter meg HELE kvelden, tilogmed i dokø, og jeg sa neitakk, neitakk, IKKE interessert, og sluttet å smile etter den første timen. Da er ikke "hore" noe som treffer et sårt punkt altså.. =)

Gjest Little big Sister
Skrevet

Du har nok rett. Men slike innlegg gjør meg lei meg. Jeg bor i en by der vi ikke har problemer med muslimer som er klengete. Her er noen av byens viktigste borgere muslimer (leger, tannleger...), og vår fastlege er fra Iran. Han reddet vår datters liv ved å være raskt ute med å rekvirere legehelikopter. Han bryr seg mye, og vi har mobil og hjem nr. hans. Han er omsorgsfull, og det er de andre muslimene jeg kjenner her også. De involverer seg og bryr seg. En jeg kjenner tok til seg to fosterbarn mens har lærte seg norsk og tok hovedfag. Barna våre elsker ham, og han er alltid så positiv når vi klager og syter. De har noen skrekkelige historier fra hjemlandet, og jeg er så imponert over hvordan de takler livet og har overskudd til omsorg for andre.

Dette er min virkelighet, du har en annen.

Så modig og tøff du er ,bb17, som kaster deg inn med litt motvekt til ensidigheten.

Ja, vi har lett for å glemme alle de hyggelige innvandrerne. Ja, vi har lett for å glemme det å se dem som enkeltmennesker.

Og det ville blitt en bedre debatt om alle var som du, - for det er jo et dillemma, dette med ulike kulturer.

Gjest Persille
Skrevet

Vel, akkurat den lo jeg faktisk av. Jeg og venninna mi fikk helt latterkick. De fulgte etter meg HELE kvelden, tilogmed i dokø, og jeg sa neitakk, neitakk, IKKE interessert, og sluttet å smile etter den første timen. Da er ikke "hore" noe som treffer et sårt punkt altså.. =)

Nei, for all del - mente det ikke sånn :)

Men det er bare så provoserende, at det er greit å si sånne ting bare fordi du ikke vil ha dem.

Gjest Morsk
Skrevet

Du har absolutt ingenting med hva jeg har opplevd og ikke opplevd.

Selvfølgelig er ikke det ene verre enn det andre. Personen som gjorde det utviser akkurat samme forakt og manglende respekt for sine medmennesker.

Nei, og du har neppe opplevd noe relevant for saken heller, som kan få seg til å skriev slik sludder.

Det bør være allemannskunnskap at graden av brutalitet og en rekke andre faktorer i høyeste grad er viktige elementer i enhver straffeutmåling for voldtekt.

Gjest togli
Skrevet

jo sant det Det er ikke så konstruktivt sånn sett og påpeke det og bli sur og lei ,Men er forhistorie til innlegget ....

Ble så frustrert fordi jeg ble regelrett fotfulgt i dag på oslo s av en afrikaner. Uansett hvor mye jeg smilte og sa nei jeg har det travelt , vil ikke bli med deg hjem eller på kafe. Så bare fortsatte han å gå ved siden av meg og mase , var ubehagelig.

Til slutt ble jeg sint og sa la meg være i fred! høyt. Og da ga han seg .

i tillegg er min overgriper afrikansk i tillegg..så det vekker ekstra sterke irritasjon/minner

Jeg har ingen problemer med å forstå at du tar opp dette med din forhistorie.

Allikevel føler jeg behov for å forsvare alle de ikke-etniske nordmennene som er skikkelige folk :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg er lei for at du har opplevd noe fælt.

Men du kan altså IKKE gå rundt og trekke konklusjoner om en hel gruppe basert på hudfarge og din sparsommelige personlige empiri.

Har du tenkt på hvordan det føles for uskyldige mennesker å bli mistenkt for å være overgripere bare fordi hudfargen deres er en annen enn flertallets? Å bli fotfulgt i butikken fordi betjeningen mistenker dem for å være kriminelle? Å oppleve at folk flytter seg bort når de setter seg ved siden av dem på bussen? Å være den eneste i kameratgjengen som nektes inngang på utestedet fordi dørvakten ikke slipper inn mørkhudede?

For vanlige, uskyldige mennesker som må leve med noe sånt daglig i årevis er det også en form for overgrep. Og vi muliggjør det når vi viderefører fordommene.

Godt skrevet!

Skrevet

Nei, for all del - mente det ikke sånn :)

Men det er bare så provoserende, at det er greit å si sånne ting bare fordi du ikke vil ha dem.

Jepp. Men jeg sa jo dra til helvete, da, så det var vel grit at de slengte på et styggeord også. Men ting hadde vert litt greiere hvis de ga seg på et av de 10-15 første "nei,jeg vil ikke".

Må fortelle en søtishistorie også da, for å veie opp. Stod på bussholdeplassen en natt etter fest, og venta på bussen alene. Så kom en afrikaner og venta, og han stirra KONSTANT på meg. Øynene liksom bula ut, og han gjorde ingenting for å skjule det, tror han ville jeg skulle se det, men jeg så bare alle andre veier.

Til slutt sa han "excuse me.. in my country, when we see a beautiful girl, we have to tell her, and i think you are hot". Jeg svarte "in my country, when a unknown man your age approaches a girl my age (han var kanskje 40 og jeg var 17) alone, in the middle of the night, it freaks her out"

Så BUKKET han, snudde seg, så ikke mer på meg eller sa mer, og gikk på bussen når den kom. Syns egentlig det var litt sjarmis, jeg =)

Bedre enn "ueeeeeyeyey, deilig!!" som man ville fått fra en norsk gutt på det tidspunktet.

Mrs. Wallace
Skrevet

"Så fordi du hadde en liten ubehagelig opplevelse med en mann av afrikansk opprinnelse"

Du er ikke riktig god, kaller du en voldtekt en liten_ubehagelig_ opplevelse??????

Hun refererer til den masete afrikaneren på Oslo S som violsa forteller om. Selvsagt ikke til voldtekten.

Skrevet

Godt skrevet!

Nå er det faktisk sånn at mange (og med det mener jeg hvertfall 50%) av norsk-pakistanere syns Norske jenter er horer som kan knulles (Usikker på DOL sensur?) i ungdomsårene for så å ta seg en ren pakistansk jente som hustru når man blir eldre.

Dette er en myte som ble bekreftet av en dokumentar om fordommer og bekreftelser. Husker fandensmeg ikke hva den het. Men for svingende ikke kom og forsvar utenlands kultur som har et slikt syn på norske jenter.

Skrevet

Nå er det faktisk sånn at mange (og med det mener jeg hvertfall 50%) av norsk-pakistanere syns Norske jenter er horer som kan knulles (Usikker på DOL sensur?) i ungdomsårene for så å ta seg en ren pakistansk jente som hustru når man blir eldre.

Dette er en myte som ble bekreftet av en dokumentar om fordommer og bekreftelser. Husker fandensmeg ikke hva den het. Men for svingende ikke kom og forsvar utenlands kultur som har et slikt syn på norske jenter.

Er du den jeg tror du er?

Skrevet

Er du den jeg tror du er?

Dunno. Kansje :) Litt vanskelig å basere en bekjent på et nick. Darkpink..Hmmm...Nei kjenner ingen mørkerosa mennesker.

Skrevet

Dunno. Kansje :) Litt vanskelig å basere en bekjent på et nick. Darkpink..Hmmm...Nei kjenner ingen mørkerosa mennesker.

SKEPTISK.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvor i innlegget mitt fant du noe forsvar av kvinnefientlig kultur, egentlig? Er ordet kultur overhodet nevnt? Eller forsvar av overgrep?

Generaliserende fordommer og nedsettende holdninger er uakseptable - uansett om de kommer fra menn som tror at "alle kvinner er horer" eller såkalte etniske nordmenn som mener at "alle utlendinger er potensielle voldtektsmenn".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...