Gå til innhold

Om voldtekten på Martins:bombe med signalementet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm. Tror jeg aldri har hørt om noen døve som har gjort noe ille i mitt liv. Tror ikke folk setter døve i en gruppe altså. Hadde dere samlet dere i gjenger og overfalt uskyldige forbipasserende i en mangeårsperiode så er det muligens at mitt syn på døve etterhvert hadde forandret seg.

Men døv eller ikke, så er du oppvokst i den samme kulturen som meg. Og jeg syns strengt tatt ikke det er sammenlignbart. Håper jeg ikke fornærmet deg, for du virker koselig :)

Og vell...ja..Møkk altså. Forumlayouten plager meg, men er så mange engasjerte folk her om ditt og annet at det er morro. Og jeg elsker en god diskusjon :)

Er det fallende kremtuber og flagrende kvinnfolk du finner forstyrrende ved layouten?

Jeg har, som mange andre, gått over til Mozilla Firefox og de nevnte elementer er en saga blott!

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• Hansi25

15

• Mrs. Wallace

14

• DarkPink

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehehe. Eventuelt så danser du kanskje ikke dritings til hips dont lie på utesteder? =p

Det var da det begynte, nemlig. Selv om jeg ikke engang visste at de eksisterte og var helt i min egen verden, så er det mulig det var en invitasjon i deres verden..

Ja, det er klart. Vi må være så _forståelsesfulle_, og skjønne at vår normale adferd er noe helt annet i "deres verden". Så når en afrikaner tolker det at en dame danser, vrikker på hoftene, og såvidt møter blikket hans, som en direkte invitasjon til sex - så skal vi ha forståelse for det når fyren, etter å ha blitt avvist, nekter å gi seg. Det er _ihvertfall_ en effektiv måte å bli kvitt fordommer på...

"..........................................."

Skrevet

Neivel..Så det er altså null og noks forskjell på en brutal overfallsvoldekt en mørk kveld utført av en fremmed i en park, men trusler om og alvorlig frykt for i tillegg til å bli voldtatt også å bli drept, og en voldtekt i ektesengen?

Da er du totalt i uttakt med alt som heter rettspraksis og sunn fornuft.

Eller har du selv opplevd begge deler slik at du kan foreta slike subjektive sammneligninger?

Jeg er ikke enig med deg at en voldspisode av en fremmed nødvendigvis er verre enn å bli utsatt for vold av noen man kjenner. For meg hadde det vært motsatt tror jeg. Hadde jeg blitt voldtatt av en nær venn/ektemann jeg stolte på, hadde det kanskje vært verre enn en overfallsvoldtekt. Jeg hadde hatt problemer med å stole på absolutt ALLE menn, også nær famile, i alle situasjoner. Det hadde vært vanskelig å anmelde og jeg hadde helt sikkert hatt problemer med skyldfølelse, hva jeg hadde gjort for å framprovosere den situasjonen osv. Hadde jeg blitt ovefallsvoldtatt hadde jeg antageligvis blitt redd for å gå ute alene, men ikke i mitt eget hjem. Vi kan ikke sitte her å gradere skadevirkninger psykisk og fysisk på enkeltmennesker etter slike hendelser, og jeg syns det er skremmende hvis mange tror "nachspillvoldtekt" er mye mindre alvorlig enn et rent overfall. Særlig hvis de som tror det er menn. Tenk om du er en venn av megeller mine venner tenker slik!

Skrevet

Fy f.... så generaliserende og full av fordommer du er.

Og hvem har gjort henne slik....?

Skrevet

"Bombe med signalementet".

Ja, var det en bombe da?

Selvfølgelig ikke. Og man kan sikkert si at det er unødvendig å si det o.s.v., men det er uansett bare snakk om å påpeke åpenbare fakta. Og å syte om rasisme da blir ren SV/RV-svada.

Afrikanere og folk fra asia/midtøsten voldtar mer enn europeere, punktum. Det har ingenting med rasisme å gjøre. De fleste folk, uansett kultur eller "rase", voldtar ikke.

"........................................."

Skrevet

Det ligger vel mer sannhet enn rasisme i det?

Skrevet

Dette er et eksempel på en total forakt for kvinner og total hensynsløshet. At flere med planlegging og overlegg stenger en kvinne inne for å voldta henne er tegn på en gruppetenking som vi ikke kan akseptere.

Dette er en gjengvoldtekt selv om bare en voldtok.

En forbrytelse som fortjener full strafferamme på 10 år.

Problemet er at retten ofte finner formildende omstendigheter, selv i de groveste saker, til og med der gjerningmann inkluderer bevisst drapsforsøk. Ingen har fått mer enn 4 år.

Skrevet

Det er mange, mange voldtekter som ikke blir anmeldt. Og de fleste av disse er nok begått av etniske nordmenn. Det er voldtektene som foregår når man inviterer noen inn på en drink, når man drikker seg full med en venn man stoler på... Den ene typen voldtekt er ikke verre enn den andre.

I tillegg kan du skrive et innlegg som sier: "I følge statistikken så begår mange flyktninger voldtekter. Hvordan tror du vi kan hjelpe de? Hvorfor er statistikken slik?". Den type innlegg du skrev nå er meningsløst og du sparker bare mot de som allerede ligger nede. Det er feigt.

Og jo, jeg blir fotfulgt hele tiden. Og det som verre er. Men jeg ser det for det det er. Noen er ensomme, noen forstår ikke at et vennlig smil bare kan være et vennlig smil. Så jeg gir av meg selv så langt jeg kan og setter grenser når jeg må.

Hvorfor tror du de fleste av disse er begått av etniske nordmenn?

I andre grove straffesaker der menn med utenlandsk opprinnelse er involvert, så er det spesielt i de sakene et stort problem å finne vitner som tør stå frem - pga trusler og redsel.

Hvorfor skulle det ikke være slik også når det gjelder voldtekt?

Skrevet

Dette er et eksempel på en total forakt for kvinner og total hensynsløshet. At flere med planlegging og overlegg stenger en kvinne inne for å voldta henne er tegn på en gruppetenking som vi ikke kan akseptere.

Dette er en gjengvoldtekt selv om bare en voldtok.

En forbrytelse som fortjener full strafferamme på 10 år.

Problemet er at retten ofte finner formildende omstendigheter, selv i de groveste saker, til og med der gjerningmann inkluderer bevisst drapsforsøk. Ingen har fått mer enn 4 år.

De som holdt igjen døra bør også få 10 år.

Skrevet

Ja? Men det er jo ingen bombe. Sjangsen for at det er en fremmekulturell (fra disse kulturene) som utfører det når det er snakk om en voldtekt, er betraktelig større. Dette er et faktum ingen kan nekte på.

"............................................"

Skrevet

Det er mange, mange voldtekter som ikke blir anmeldt. Og de fleste av disse er nok begått av etniske nordmenn. Det er voldtektene som foregår når man inviterer noen inn på en drink, når man drikker seg full med en venn man stoler på... Den ene typen voldtekt er ikke verre enn den andre.

I tillegg kan du skrive et innlegg som sier: "I følge statistikken så begår mange flyktninger voldtekter. Hvordan tror du vi kan hjelpe de? Hvorfor er statistikken slik?". Den type innlegg du skrev nå er meningsløst og du sparker bare mot de som allerede ligger nede. Det er feigt.

Og jo, jeg blir fotfulgt hele tiden. Og det som verre er. Men jeg ser det for det det er. Noen er ensomme, noen forstår ikke at et vennlig smil bare kan være et vennlig smil. Så jeg gir av meg selv så langt jeg kan og setter grenser når jeg må.

"Det er mange, mange voldtekter som ikke blir anmeldt. Og de fleste av disse er nok begått av etniske nordmenn."

Har du noe belegg for den påstanden? Hvorfor skal det være slik at blant _anmeldte_ voldtekter, så begås majoriteten av etnisk ikke-nordiske, mens blant de som ikke blir anmeldt, nei DER er det for det meste nordmenn? Jeg kan garantere at det blir vanskelig å finne noe som helst belegg for den påstanden. Etnisk nordisk voldar de også, men blant mange av de fremmede kulturene så er voldtekt av koner og familiemedlemmer lovlig, og dermed _selvfølgelig_ mer utbredt.

"I tillegg kan du skrive et innlegg som sier: "I følge statistikken så begår mange flyktninger voldtekter. Hvordan tror du vi kan hjelpe de?"

Aha. Så, vi har en situasjon med mange flyktninger som ikke får den hjelpen de trenger, og som blir livsdfarlige og mistilpassede individer i samfunnet vårt. Og så skal _første fokus_ være på hvordan vi skal hjelpe DEM, og ikke hvordan vi skal beskytte de som bor her fra før mot disse? Ærlig talt.

"Det er feigt."

Det er feigt å syte om rasisme hver gang noen påpeker åpenbare fakta.

"............................................."

Skrevet

http://sos-rasisme.no/politikk/innkrim/voldtekt.php

Skjønner at du har personlige erfaringer som gjør deg bitter på brun hud, men.... fint om du ikke skjærer alle over en kam. Ønsker vi endring er hver og en ansvarlig for dette.

"Ønsker vi endring er hver og en ansvarlig for dette"

Hvordan da, sånn konkret? Tror du alle som innser at slik er det, kaller en spade for en spade etc., går rundt og har fordommer utover det de selv vet som fakta?

Skrevet

http://sos-rasisme.no/politikk/innkrim/voldtekt.php

Skjønner at du har personlige erfaringer som gjør deg bitter på brun hud, men.... fint om du ikke skjærer alle over en kam. Ønsker vi endring er hver og en ansvarlig for dette.

Og, ikke minst: Er de som allerede bor i Norge like ansvarlig for at ustabile asylsøkere ikke skal voldta og drepe, som disse asylsøkerne selv?

Skrevet

Du har nok rett. Men slike innlegg gjør meg lei meg. Jeg bor i en by der vi ikke har problemer med muslimer som er klengete. Her er noen av byens viktigste borgere muslimer (leger, tannleger...), og vår fastlege er fra Iran. Han reddet vår datters liv ved å være raskt ute med å rekvirere legehelikopter. Han bryr seg mye, og vi har mobil og hjem nr. hans. Han er omsorgsfull, og det er de andre muslimene jeg kjenner her også. De involverer seg og bryr seg. En jeg kjenner tok til seg to fosterbarn mens har lærte seg norsk og tok hovedfag. Barna våre elsker ham, og han er alltid så positiv når vi klager og syter. De har noen skrekkelige historier fra hjemlandet, og jeg er så imponert over hvordan de takler livet og har overskudd til omsorg for andre.

Dette er min virkelighet, du har en annen.

Men hvis du bor i en by som ikke har noen (evt. ulovlig)innvandrer/asylsøker-getto - hvordan kan du da uttale deg om tilstander du overhodet ikke kjenner til?

Skrevet

De som holdt igjen døra bør også få 10 år.

Ikke mye mindre i hvert fall. En bør utpekes som leder også. Det er alltid en leder.

Skrevet

"Dette er min virkelighet, du har en annen. "

Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg.

Jeg kjenner meg godt igjen i episodene Violsa beskriver, selv om jeg ikke er utpreget rasist. Jeg har utenlandske venner, bekjente og kolleger jeg har akkurat samme forhold til som innenlandske (i mangel av et bedre ord). Eller mennesker med forskjellig etnisk opprinnelse? Uansett - du skjønner hva jeg mener :)

Men; dessverre er det slik at vi daglig blir plaget og trakassert av utenlandske menn, som faktisk ikke vet å gi seg. Og det er et problem! Et problem som gir seg utslag i innlegg som dette...

"Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg."

Nemlig. Det må da gå an å bruke innsiden av hodet tilstrekkelig til å skjønne at når noen klager på folk som voldtar og dreper, så snakker de ikke om de som er lovlydige og sympatiske borgere? Når noen kommenterer voldtektsgjengen på Martins, så snakker de da for faen ikke om Mujaffa Mustafa Mujibur Buzurgh, Dr. Med. Allmennspesialist? Dette må da være 100% åpenbart for alle og enhver som gidder å bruke hodet?

Skrevet

Heh-heh. Det blir som idioten sør som sa for en tid tilbake, at han ikke trodde noe på at det var så mye bråk med utenlandske gjenger i rosenkranzgate. Han hadde nemlig gått forbi der maaaaaange ganger.

Jeg sier ikke at det ikke er slik. Jeg synes bare det er rart at alle andre blir utsatt for dette daglig.

Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke er slik. Jeg synes bare det er rart at alle andre blir utsatt for dette daglig.

_Alle_ blir jo ikke det. Men hvis 10 av 1000 blir utsatt for det, og hvis det for 9 av 10 av disse igjen er snakk om utenlandske menn, så er jo statistikken ganske klar, ikke sant? Med tanke på hvor mange etniske nordiske det finnes her i landet, tross alt, så skulle jo 99 av 100 voldtekter vært utført av etnisk nordiske for at andelen skulle være jevn.

"........................................"

Gjest Persille
Skrevet

"Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg."

Nemlig. Det må da gå an å bruke innsiden av hodet tilstrekkelig til å skjønne at når noen klager på folk som voldtar og dreper, så snakker de ikke om de som er lovlydige og sympatiske borgere? Når noen kommenterer voldtektsgjengen på Martins, så snakker de da for faen ikke om Mujaffa Mustafa Mujibur Buzurgh, Dr. Med. Allmennspesialist? Dette må da være 100% åpenbart for alle og enhver som gidder å bruke hodet?

Tydeligvis ikke :)

Vi får være den reflekterte og balanserte skare vi, da!

Skrevet

Tydeligvis ikke :)

Vi får være den reflekterte og balanserte skare vi, da!

Vi får forsøke, ihvertfall :-)

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...